Placenta aan de voorkant, 28 weken zwanger

<p>Hoi dames,</p><p>ik heb een vraag voor de dames die hun placenta ook aan de voorkant hebben (gehad). Ik ben morgen 28 weken zwanger en heb dus mijn placenta aan de voorkant. De verloskundige gaf al aan</p>

Ik drukte per ongeluk op verzenden en krijg het niet geregeld om mn bericht te bewerken. Ik plaats het hieronder even opnieuw:
ik heb een vraag voor de dames die hun placenta ook aan de voorkant hebben (gehad). Ik ben morgen 28 weken zwanger en heb dus mijn placenta aan de voorkant. De verloskundige gaf al aan dat het hierdoor langer zou kunnen duren voordat ik de baby zou voelen en dat het ook wat minder “heftig” zou zijn, omdat er een soort buffet tussen zit. Een paar weken geleden voelde ik haar coor het eerst schoppen en bewegen en sindsdien ben ik haar dagelijks regelmatig blijven voelen. Sinds een aantal dagen heb ik het idee dat ik haar veel minder vaak en veel minder hard voel. Ik heb schopjes tellen al gedaan en kom wel aan 10 bewegingen, maar het zijn zulke lichte bewegingen dat ik er niet echt van overtuigd ben. Morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige, maar ik dacht ik vraag hier alvast of iemand dit herkent. Begin me namelijk echt zorgen te maken en het knaagt aan me. Morgen lijkt nog zo ver weg! :-( 

Mijn placenta zit ook aan de voorkant ben nu ruim 30 weken. Ik heb niet specifiek gehad dat ik dacht dat het minder was, anders dan weleens een dagje. Maar herken wel je twijfel. Nu vind ik het nog steeds wel behulpzaam om zelf mijn buik ook te voelen als ik haar voel bewegen, dat geeft mij toch wat meer zekerheid. Want dan voel je het van 2 kanten. Soms ook niet hoor, maar soms vind ik het ook moeilijk te voelen wat ze precies aan het uitvreten is :)
Ze zeggen altijd bij twijfel bellen! Dat het anders voelt dan anders hoeft niets te zijn maar je weet het nooit daarom heb je verloskundigen

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant. Al meerdere malen aan de ctg gelegen omdat ze echt geen risico willen lopen en ik kan haar gerust een dag of 2 dagen niet tot nauwelijks voelen. 
Ik moet eerlijk zeggen ben nu 34 weken en voel het pas sinds een week echt goed. Vraag mij af voor hoelang want straks is ze waarschijnlijk weer te groot om zich echt goed te laten voelen! 

Ook mijn placenta ligt aan de voorkant. En ik ben inmiddels 34 weken vandaag, maar voel de babygirl echt goed! 
Vergeet niet dat je met 28 weken nog veel ruimte hebt waardoor de baby nog alle kanten op kan. Hoe minder ruimte, hoe meer je de baby zal voelen. 
Ik word regelmatig opgeschrikt van een flinke trap of duw waarbij m’n hele buik heen en weer gaat. 

Dank voor jullie reacties dames. Stelt wel wat gerust! Heb dr vandaag wel weer een aantal keer gevoeld, dus hopen dat het goed zit. 

Ik ben morgen 35 weken zwanger en ook mijn placenta ligt aan de voorkant. Ik was al niet slank van mijzelf, dus zou het volgens zeggen "nog langer" duren voordat ik de baby zou voelen. Rond de 20/22 weken voelde ik haar gewoon goed. Af en toe een offday, dat ze wat minder beweeglijk is maar dat heb je ook als de placenta achter ligt. Het zou ook nog kunnen zijn dat je kleintje met de rug naar je buik ligt en dan voel je ook minder. 
Mijn baby ligt ook nog eens vrij hoog, maar ik voel beweging genoeg. Dus ik zou me niet al teveel zorgen maken om de hoeveelheid schopjes, als je je kindje maar "genoeg" voelt. De ene baby is wat beweeglijker dan de ander. Misschien ben jij wel druk geweest waardoor er verandering is.. t kan van alles zijb

Ik ben morgen 35 weken zwanger en ook mijn placenta ligt aan de voorkant. Ik was al niet slank van mijzelf, dus zou het volgens zeggen "nog langer" duren voordat ik de baby zou voelen. Rond de 20/22 weken voelde ik haar gewoon goed. Af en toe een offday, dat ze wat minder beweeglijk is maar dat heb je ook als de placenta achter ligt. Het zou ook nog kunnen zijn dat je kleintje met de rug naar je buik ligt en dan voel je ook minder. 
Mijn baby ligt ook nog eens vrij hoog, maar ik voel beweging genoeg. Dus ik zou me niet al teveel zorgen maken om de hoeveelheid schopjes, als je je kindje maar "genoeg" voelt. De ene baby is wat beweeglijker dan de ander. Misschien ben jij wel druk geweest waardoor er verandering is.. t kan van alles zijn

Terug
Bovenaan