Placenta aan de voorkant baby voelen

Hoi Dames,

Ik ben nu 19 weken zwanger, maar voel mn kindje nog niet. Geen zogenoemde vlinders of klopjes, of bubbeltjes of steken of ook maar iets dat erop lijkt. Echt totaal helemaal niks.

Mijn placenta zit aan de voorkant dus de echografiste heeft me wel gezegd dat ik de baby minder snel zal voelen daardoor, maar zelfs mensen die ook een placenta aan de voorkant hebben voelen met 19 weken al kleine dingen zover ik geïnformeerd heb.

Daarom zou ik graag jullie ervaringen horen? Wanneer voelde jullie je kindje voor het eerst?

Ik wil hem zoooooo graag voelen ?

Ahh ja begrijpelijk!!

Ondanks dat ik de placenta ook aan de voorkant had, voelde ik met 17 weken vlindertjes én vanaf 19 weken de eerste schopjes.
Het kan dus écht zomaar ineens zo ver zijn.
Hopelijk kun je het gauw ervaren ☺️

Ja ik ook toch wel vanaf week 16 al heel zachtjes gekietel, maar ik ben altijd heel bewust van wat er in mijn lijf gebeurt

Ik had bij mijn twee zwangerschappen beide keren de placenta aan de voorkant. En beide keren voelde ik mijn kindje pas ruim na de 20 weken. En vaak voelde ik ze ook heel lang niet. Heel vaak ctg’s gehad, gelukkig elke keer goed nieuws. Ik vond het echt niet leuk, maar blijkbaar hoort het er vaak bij als je placenta aan de voorkant ligt.

Terug
Bovenaan