Placenta aan de voorkant, wie heeft daar ervaring mee?

Hallo,

Bij mij ligt de placenta aan de voorkant, volgens de echoscopiste.

Nu had ik dat bij mijn vorige zwangerschap niet, kan iemand mij vertellen wat de ervaringen hiermee zijn?

Het schijnt dat ik de baby wel pas laat kan voelen, dat is jammer maar goed het is niet zo  erg.

Weten jullie of de placenta  nog kan draaien of blijft hij  de hele zwangerschap  voor zitten?
En heeft dat ook nog gevolgen voor de bevalling?

Ik zag dat ons ukkie er steeds tegenaan bokste, alsof hij/zij het vervelend vond .

Is het trouwens nu ook zo, dat je niet naar voren kunt dragen door die placenta?

Sorry voor al die vragen, maar ik ben gewoon even nieuwsgierig wat voor gevolgen dit kan hebben.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes, Anna

hoi hoi,

ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant,heeft verder geen gevolgen voor mijn bevalling, ik ben nu bijna 36 weken zwanger...eerst lag ie vrij laag maar met het groeien vd baarmoeder is de placenta ook verder omhoog gegaan.
wat ik wel had is dat ik m'n kindje later voelde...doordat ik al eerder zwanger ben geweest...was het dus ook echt wachten tot het eerste schopje...
maar nu voel ik het steeds duidelijk op bepaalde plekken in de buik..meer aan de zijkant ...
dus je hoeft je er niet druk om te maken...komt allemaal goed

groetjes Stephanie

hoi,

Bij mij zit de placenta ook aan de voorkant. Ik heb er geen last van en voel de baby heel duidelijk. T begon zo rond de 20 weken, wel wat later maar wel gevoel.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat de placenta kan verschuiven, lijkt me ook niet zo;n prettig idee dat t zou kunnen loslaten brrr

t is bij mij het bewijs dat ik alleen maar naar voren draag dus dat t niet kan is een fabeltje!

geniet maar lekker van je zwangerschap, als de placenta maar niet voor de " uitgang"   zit is er niks aan de hand!

Bij mijn 2e lag de placenta aan de voorkant en ik voelde haar al met 13 weken. Maar wel aan de binnenkant, het duurde wel heel lang voordat het aan de buitenkant te voelen was.

Ik had bij mijn eerste ook de placenta aan de voorkant. Het enige gevolg dat het heeft is dat je het kindje niet zo gauw zult voelen. Bij mij viel dat overigens wel mee, want ik voelde haar duidelijk met 17 weken. En dat terwijl ik ook nog eens 2 placenta's had. De andere was een bij-placenta die gegroeid was omdat zich in eerste instantie een tweeling ontwikkelde, maar dat is in de eerste weken fout gegaan. Maar mijn dochtertje was wel ontzettend beweeglijk.

@Saskia: dat je placenta verplaatst betekent niet dat hij loslaat. Als de placenta loslaat is dat namelijk heel ernstig. Door de groei van de baarmoeder kan de placenta echter wel meegroeien in een bepaalde richting, waardoor een gedeeltelijk voorliggende placenta (voor de baarmoedermond) nog wel eens kan verplaatsen. Omdat je bij een voorliggende placenta geen natuurlijke bevalling kunt hebben, wordt dan goed in de gaten gehouden of de placenta wellicht voor de uitgang verdwijnt op den duur. Maar het is dus niet zo dat je placenta echt enorm verplaatst.

Bij mij ligt ie ook van voren. Maar toch kon ik hem al vrij snel voelen voor een eerste kindje. In de 16e week had ik al vage blubjes en een rommelig gevoel in mijn buik. In de 20 week begon hij echt te schoppen en heeft zelfs mijn man hem al gevoeld.  

Bij de 20-weken echo vertelde ik de gynaecoloog  dat ik hem zo goed kon voelen. Dus zij ging er van uit dat de placenta niet voor zou liggen. Toen dat wel zo bleek te zijn was ze echt verbaasd. We hebben een echt druktemakertje. Nu ik 23 weken ben voel ik hem elke dag op en neer stuiteren.

Terug
Bovenaan