Placenta aan de voorkant: wie heeft hier ervaring mee?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden!

Vorige week, tijdens de echo,  kwamen we er achter dat de placenta aan de voorkant ligt en ik ons kindje waarschijnlijk later pas zal voelen. Nu heb ik sinds een week toch echt het idee dat ik het voel. Het is een gevoel die ik zeker niet eerder heb gehad en het komt zeer regelmatig. Mijn vraag is wie hier ervaring mee heeft en of dit verder nog bepaalde consequenties met zich meebrengt. Ik hoop dat jullie me hier iets over kunnen vertellen. Alvast bedankt!

Groetjes,
Josephine
21 weken en 1 dag

Hoi Josephine,

Ik heb mijn placenta ook aan de voorkant liggen, en behalve dat je de kleine iets minder snel (en hard) zult voelen schoppen, is er verder niks aan de hand.

En dat je hem nu voelt is helemaal niet gek hoor, ik voelde hem zo rond de 17 weken (het is dan wel m'n tweede).

Succes,

Groetjes Rianne
30w1d

hoi hoi
ik heb er ervaring mee bij mij lag ie al aan de voorkant toen ik elf weken was nu heb ik laatst weer een echo gehad ( 2 weken terug) wegens veel buikpijn en me placenta ligt nu nog aan de voorkant en voor de deur zoals de gyn dat zij in leken taal hij had er ook een andere benaming voor maar die weet ik niet meer.
Met 32 weken gaan ze nog een keer een echo maken om te kijken of ie er nog voor ligt (de deur dan) als dat het geval is kan ik waarschijnlijk niet op de natuurlijke weg bevallen hebben ze gezegt, maar om dat je baarmoeder nog een deel naar beneden zakt kan het ook zijn dat de placenta nog omhoog gaat dus het kan nog ale kanten op.
Oja ik voelde de kleine met 19 weken iets later als de eerste het duurde wel een tijd voordat me partner   de kleine kon voelen nu zie je hem zelf   bewegen aan de buiten kant
geweldig dus het kan best zijn dat je hem nu al voelt.
Geniet van die heerlijke bewegingen.
gr quinny

op zich is er geen probleem, zolang de placenta niet voor de baramoedermond ligt. Want dn is natuurlijk bevallen niet mogelijk, maar gewoon aan de voorkant is geen probleem.

Alhoewel als je om een andere reden een keizersnede krijgt, kan het zijn dat ze door de placenta heen moeten (heb ik gehad) en dat kan behoorlijk wat bloedverlies met zich meebrengen. Ik kreeg na de keizersnede daarom een bloedtransfusie.

Maar ik zou me verder nergens druk om maken, het geeft geen problemen tijdens de zwangerschap of voro je kindje.

Miep

Hoi!

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde beebje voor het eerst bewegen rond de 16 weken, al dacvht ik toen nog wel dat het mijn darmen waren.

Ze zeggen inderdaad wel dat je je baby dan minder goed kan voelen, nou eerlijk gezegd ben ik daar nu maar wat blij mee! Het is erg onrustig in mijn buik, en de kleine trapt vaak zo fel dat het aardig pijnlijk is. Ik wil niet weten hoe dat zou voelen als de placenta niet aan de voorkant had gezeten haha:)

En zolang het geen wegversperring is, is er niks aan de hand:)

hoi

ik had bij mijn vorige zwangerschap de placenta aan de voorkant.
ik voelde juist heel goed en heel veel mijn kindje. maar dat kwam omdat ik weinig vruchtwater had, en ze dus ook veel minder bewegingsvrijheid.

als we bij de gyn, kwamen, dan verstopte ze zich altijd, dan kroop ze achter de placenta
het probleem was wel dat de gyneacoloog nooit goed kon voelen hoe mijn kindje lag, en haar niet zo best kon vinden, nu wist hij dat en deed dan gewoon een echo,.

maar als de studenten dan moesten bepalen zag je ze altijd wel even schrikken, omdat ze mijn kindje niet konden vinden.

voor mij was het makkelijk. ze lag altijd op dezelfde plaats. bewoog natuurlijk wel, maar dat was haar rustplekje.

Terug
Bovenaan