Placenta aan de voorkant

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik ben nu zwanger van de eerste en heb met 16 wkn van mijn vk te horen gekregen dat ik de placenta schijnbaar aan de voorkant draag (nooit geweten dat dit kon) en dat het dus iets langer kon duren voordat ik haar kan voelen. Maar heb afgelopen zondag de 20 wkn alweer aangetikt en voel tot op heden nog steeds niks.</p><p>Hierdoor maak ik mij natuurlijk ook weer onbewust zorgen of alles nog wel goed gaat daarbinnen, heb morgen de 20 wkn echo dus we gaan het zien, maar ik vraag mij dus af of er hier meer zijn met dezelfde ervaring en wanneer je jullie kindje voor het eerst hebben gevoeld en waar dan in de buik. Ik voel zo nu en dan wel dat er iets gebeurd daar beneden, maar of dat nu m'n baarmoeder of andere organen zijn die bezig zijn kan ik niet echt onderscheiden.</p><p>Sorry voor het lange verhaal, maar hopelijk heeft er iemand antwoorden..</p><p>Dankjewel! </p>

Hoi hoi,
ik heb dat bij mijn dochtertje ook gehad en voelden heel ligt iets bij 22 weken...
rond de 26 weken kon ik echt voelen dat ze het was...
mijn vriend heeft onze kleine dame niet echt aan de buitenkant gevoeld... soms dacht hij iets te voelen en toen was het alweer voorbij... 
Succes met de zwangerschap en geen zorgen je kan het dus echt pas laat voelen als de placenta aan de voorzijde ligt. 
?

Ik voelde toen rond 24 weken duidelijk mijn zoontje pas..ook een placenta aan de voorkant! Geen zorgen om maken,komt vanzelf!

Hoi hoi,
Ik voelde de kleine pas tegen de 23 a 24 weken ook omdat de placenta aan voorkant ligt...   wist ook niet wat ik kom verwachten aangezien dit mijn eerste zwangerschap is, nu 37 weekjes in verwachting...en mijn partner kon het niet veel later ook voelen dacht 2 weken later ... de een voelt het al met 16 weken de ander later...  

maak je niet al te druk er om dat je het nog niet voelt...

Heel herkenbaar! Ik voelde onze kleine man rond 21/22 weken en mijn vriend kon hem 2 weken later aan de buitenkant voelen. Nu verstopt hij zich af en toe met zijn beentjes en armpjes achter de placenta en voel ik hem op die momenten amper. Daardoor laatst een keer aan de ctg gelegen ivm voelen van minder leven. Maar hij doet het prima, vaak draait ie dan na een paar uur weer. 

Heel herkenbaar, hoef je niet druk om te maken. Ik voelde rond die periode eens per week een plopje. De kleine begon ik ook pas rond 24 weken echt te voelen. Maar als hij bijv was gedraaid met zijn rug in de placenta voelde ik weer niets. Ook op dat moment kon mijn partner hem pas voor het eerst voelen. Ook sporadisch hoor. Met 28 weken was het niet meer te missen en nu met 34 weken denk ik af en toe, hallo je hoeft me geen pijn te doen. Hij is nu natuurlijk al flink en als hij nu even strekt dan is het net of hij er aan de zijkant uit wilt ?. Oh en zelfs nu komt het wel eens voor dat ik hem niet voel, hij ligt ingedaald en als hij dan ook wederom met zijn rug naar de placenta draaid dan moet ik echt naar mijn buik kijken of die beweegt want een schopje of iets voel ik dan ook niet en aangezien het nu belangrijk is ( voor mij) dat ik hem een x aantal x voel per dag moet ik er vaak wel wat voor doen dat dat hij nog wel gewoon beweegt. Zorgt nu soms wel even voor een klein paniekje.  Nu al een eigenwijsje ?

Ik voelde de baby al heel vroeg, placenta ligt achter..
Die schoppen zijn soms zooooo hard dat ik soms had gewild dat die placenta voor lag?
Je kan soms zn hele voetafdruk aan de buitenkant zien, of een bult van 10 cm die uitsteekt, zn billetjes! Best pijnlijk?
Nu ook al 2 uur lang non stop aan het trappelen op mn heup gewricht... AU! (Ben 35 weken)
Het komt goed ?

Ik voelde mijn dochter ook pas heel laat. Rond de 27 wk ofzo? Ook meerdere keren een ctg gehad omdat ik haar niet voelde. Op de echo zag ik haar dan tegen de placenta stompen, maar ik voelde het niet.
Het is niet leuk, maar wel te verklaren dus met een placenta aan de voorkant!

Terug
Bovenaan