Placenta aan de voorkant

Hee allemaal,
Vanmorgen te horen gekregen dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Ik weet dus dat het wat langer kan duren voor ik schopjes zal voelen. Echter vraag ik me af of dit ook invloed heeft op de grootte van de buik? Iemand ervaring met een kleinere buik hierdoor?
Bedankt :)

Bij mijn tweede zwangerschap lag de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde al met 14 weken beweging, ik geloof zelfs al iets eerder maar twijfelde toen nog. Doordat dit mijn tweede kindje was, herkende ik het ook sneller. Ik had ook al snel een flinke buik. Ik droeg ook een sterke en zware baby. Er was al snel veel beweging zichtbaar ?
De groei en grootte van je buik hangt van zoveel verschillende factoren af denk ik. 
Ik zou zeggen, laat je verrassen! 

Hoi!!

Ook hier een placenta aan de voorkant.
Echter heb ik een heel (mooie?) volle puntige buik naar voren. ☺️ Het is mijn eerste kindje, maar met 14/15 weken zagen mensen al duidelijk dat ik een echt zwangerschapsbuikje had.
Met 16 weken voelde ik ‘Vlindertjes’ en vanaf 18/19 weken echt al schopjes. Het hoeft dus echt íets te zeggen.

Ik ben 23 weken, mijn placenta ligt aan de voorkant. Ik voel het kindje pas heel zacht sinds een kleine week nu en mijn buik is zo klein dat mensen niet geloven dag ik zwanger ben. Laat staan al zo ver. Of het met de placenta aan de voorkant te maken heeft of dat het toeval is weet ik niet.

Hoi hoi!

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant + eerste kindje. Bij mij echter 0,0 twijfel mogelijk of ik wel of niet zwanger ben: mijn buik is AANWEZIG en ik ben 21 weken zwanger. Van mezelf ben ik tenger (163cm, woog voor m'n zwangerschap 46kg) dus wellicht heeft het er ook mee te maken dat het opvalt wanneer er ook maar iéts groeit bij mij ?
Sinds 17 weken voelde ik eerste plopjes en ondertussen bijna dagelijks plopjes en soms een bil/rug/hoofd die even omhoog wordt geduwd.

Bij mijn zoontje lag de placenta ook aan de voorkant, ik voelde hem vanaf 17 weken heel zachtjes als ik echt ontspannen was, en heeft toen nog wel een tijdje geduurd voor ik hem echt regelmatig voelde. Ik had een flinke buik (ook al vrij snel), maar ik ben ook vrij klein (1m60) en mijn baby was net ietsje groter dan gemiddeld.

Terug
Bovenaan