Placenta aan de voorkant

Hallo dames, ben nu bijna 18 weken zwanger.. Alles gaat goed, ben alleen zo benieuwd wanneer ik de baby voor het eerst zal voelen. Tijdens de echo is wel gebleken dat de placenta aan de voorkant van mijn buik ligt, waardoor ik de baby waarschijnlijk wat later zal voelen dan "normaal". Wie heeft dit ook en wanneer werd de baby voor het eerst gevoeld??? Kan nl. niet wachten....
 
Mijn placenta lag ook op de voorwand volgens de echo, maar toch voelde ik al (heel zacht) de eerste beweging op ongeveer 17 weken.
Toch duurde het nog wel lang voordat het echt duidelijker werd, en het duurde vooral ook heel lang voordat mijn man het kon voelen (ik geloof 26 weken) wat voor hem vreselijk frustrerend was.

N.
 
Die van mij ligt ook voor. Als ik nu terugkijk dan voelde ik vanaf week 18 afentoe wat, maar dat was nog zo vaag dat ik het absoluut niet herkende. Ik denk zo rond een week of 22/23 begon ik het te herkennen, inderdaad aan de zijkanten zoals iemand hier al eerder zei.

Het komt wel en zodra je het herkend zul je je realiseren dat je dit wel al eens eerder in lichte mate hebt gevoeld. Ik dacht altijd in het begin dat het mijn darmen waren.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan