placenta aan de voorkant......

Hoi meiden,

Zijn er bij jullie meer die de placenta aan de voorkant hebben liggen.
Hoe is dat voor jullie??

Ik  krijg straks een geplande keizersnede, niet zo handig dus als hij aan de voorkant ligt.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Ik heb al twee kids die via een keizersnede geboren zijn, dus telkens gebruiken ze dezelfde wond. Zou dat nu niet kunnen????

Bij mijn zoontjes had ik de placenta gewoon aan de achterkant, ik heb er dus nog helemaal geen ervaring mee...

Liefs Femke

Hoi femke,

Ikzelf heb er geen ervaring mee maar mijn tante heeft dat ook gehad.
zij had ook een geplande keizersnede. Het verschil is ook dat je het kindje minder zal voelen omdat het wat verder naar achteren ligt. En je hebt kans dat je een bloeding kan krijgen aan het eind, dit omdat er geen ruimte meer is. Maar maak je niet druk, gebeurt wel vaker en zal helemaal goed komen.

Liefs

Hoi,

Ik heb 2 kindjes Sophie van net twee en Thijs van 13 weken.
Bij allebei heb ik een voorliggende placenta gehad en heb geen keizersnedes gehad.
Het ligt er ook aan waar aan de voorkant de placenta ligt. Ik kon mijn kleintjes al wel vroeg voelen, maar ook dit is weer bij iedereen anders. Thijs voelde ik al met 13 weken zwangerschap.

Hoi,

Ik heb 2 kindjes Sophie van net twee en Thijs van 13 weken.
Bij allebei heb ik een voorliggende placenta gehad en heb geen keizersnedes gehad.
Het ligt er ook aan waar aan de voorkant de placenta ligt. Ik kon mijn kleintjes al wel vroeg voelen, maar ook dit is weer bij iedereen anders. Thijs voelde ik al met 13 weken zwangerschap.

Ik heb nu voor de derde keer de placenta aan de voorzijde liggen. Maar nooit een keizersnede gehad overigens. Kan je dus niet helpen met je vraag. Maar ik denk dat je ongeveer 50% kans hebt waar het eitje zich innestelt (dus voor- of achterzijde) en dat ze dus grote ervaring hebben met keizersnedes met een placenta aan de voorzijde. Maar dit is zeker een vraag voor je gynaecoloog.

Terug
Bovenaan