Placenta aan de voorkant

Geweldig om te lezen dat zo langzamerhand alle dames hier de kleine al voelen :)!
Helaas heb ik een beetje pech, de placenta zit bij mij aan de buikwandkant, dus deze fungeert als een soort airbag waardoor ik pas (veel) later leven zal voelen... Ik voel dus nog helemaal niks, helaas! Zijn er nog meer die dit ook hebben?

Hey,

Bij mij zit de placenta ook aan de voorkant. Hij is ook nog eens enorm groot en dik, hahaha. En toch voel ik de kleine al heel lang bewegen. Door de placenta zijn de bewegingen veel zachter, maar ik voel ze wel.

Bij mijn 1e en 2e lag de placenta ook aan de voorkant en toen voelde ik hen ook vroeg bewegen. Maar dan alleen van binnen en niet als ik mijn hand er op legde. Mijn kinderen waren allemaal erg druk in mijn buik.

Ik hoop dat je kleintje straks lekker actief is!

Ik heb ook de placenta aan de voorkant, maar voel vooral 'eromheen' de baby bewegen. Wel veel minder als ik gewend was met de andere kinderen.
Soms speel ik een beetje vals en pak ik mijn baarmoeder zeg maar rondom vast, beetje schudden en dan krijg ik toch een schopje. Soms heb ik dat gewoon even nodig als bevestiging haha

Ook ik heb hem aan de voorkant en ben zwanger van mijn eerste.

Ik voel nog helemaal niks (denk ik)!!! Je schijnt een soort gefladder te moeten voelen wat max 1 of 2 seconden aanhoudt. Klopt dat? Ik kan het verschil niet voelen tussen gefladder van m'n darmen (blub blub/ prrrt gevoel) en gefladder van mijn babytje.

Misschien is er iemand die mij en Sjess kan uitleggen wat we zouden moeten voelen en waar zo'n beetje? Midden onder de navel of iets naar opzij? Of ook al boven de navel?

Sjess, ik begrijp je heel goed. Tis heel jammer nog niet echt iets herkenbaars te voelen. Vraagt iedereen er bij jou ook naar?

Het is moeilijk uit te leggen, als je het voelt weet je vaak wel zeker dat het je baby is.Ik denk dat het 't meeste lijkt alsof iemand je zachtjes aanraakt (dat gevoel wat je hebt op je huid, maar dan gebeurd dat binnen). Vaak gebeurd het een paar keer voordat je het in de gaten hebt dat het je baby is en niet je darmen. Als je wat verder bent, rond de 25 weken ga je wel heel duidelijk schopjes voelen, dan lijkt het alsof er iemand van binnenuit naar buiten prikt (doet de baby natuurlijk ook) Wat ook goed is om te weten is dat je darmen om de baarmoeder heen gaan liggen, dus alles wat midden in de buik, meer rondom de navel te voelen is, is bijna zeker baby. Later voel je het verschil wel en voel je zelfs dat je blaas als trampoline gebruikt wordt ;-)
Helaas blijft het een ervarings-ding. Als je het eenmaal weet, geeft dat een onvergetelijk gevoel en zul je het een eventuele volgende zwangerschap ook zeker direct herkennen. Wat soms helpt is plat op je rug gaan liggen. Dan is de ruimte zeg maar wat kleiner en de kans groter dat je wat voelt.

Ik hoop voor jullie dat het niet te lang meer duurt, heeft geeft zo'n fijne bevestiging he! Maar we zitten allemaal bijna op de juiste zwangerschapsduur daarvoor!

Het komt inderdaad ook omdat het onze eerste is, de rest heeft het allemaal al eens gevoeld, en weten waar ze op moeten letten... Mijn darmen zijn (altijd al) onrustig, dus misschien heb ik de baby wel gevoeld, maar niet als dusdanig herkend... Ik ga er de komende tijd gewoon nog wat scherper opletten :D! Zullen we het posten als één van ons het heeft gevoeld premiere.meer? Sowieso leuk om te weten, en wellicht kunnen we elkaar helpen :).

@Sjess;
Lijkt me een goed idee! Wanneer ik het zeker denk gevoeld te hebben post ik een berichtje en zal ik letten op de jouwe!

@mamavanliroma;
Thanks voor jouw duidelijke uitleg en geruststellingen. Ik wist niet dat de darmen rondom de baarmoeder gaan liggen en dan daardoor gevoel uit het midden, veelal de baby is! Nogmaals, thanks!

Terug
Bovenaan