Placenta gedeeltelijk op baarmoedermond

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en met de baby is alles prima in orde! (2e kindje) Nu zijn ze er alleen ook achtergekomen dat de placenta 1 cm op de baarmoedermond ligt. Hierdoor wordt momenteel de “uitgang” geblokkeerd. Mij is ook verteld dat dit (alsnog) door de groei van kind en buik kan schuiven waardoor de “uitgang” weer vrij komt. </p><p>Ik krijg daarom met 32 weken nogmaals een inwendige echo om te kijken of de baarmoedermond vrij ligt. Mocht dit nou niet het geval zijn zou het waarschijnlijk toch een keizersnede worden.</p><p> </p><p>Zijn er mama’s die hier ervaring mee hebben?</p><p> </p><p>Liefs! </p>

Geen ervaring, maar zelf ook net de 20 weken echo gehad en heb hetzelfde! Ik lees dus even mee. Maar het komt vast goed ? 

Bij mij lag de placenta met de 20 weken echo ook te dicht bij het geboortekanaal. Met 32 weken was dit mooi opgetrokken. In de meeste gevallen gaat het ook gewoon goed!

Bedankt voor de reacties! Ik maakte me eerst wel een beetje druk, maar laat het nu maar gewoon op me af komen.
Hopelijk trekt het tegen die tijd dan ook gewoon omhoog?

Hi. Ja ik heb precies hetzelfde gehad.. ook 2e kindje en ook een klein gedeelt evan de placenta over de baarmoedermond bij de 20 weken echo.. bij 32 weken echo lag hij 5cm er vandaan, dus als verder alles goed blijft gaan mag ik gewoon vaginaal bevallen. Nu 35 weken en kindje ligt ook netjes.. ik maakte me ook een beetje zorgen over de placenta voor de uitgang en bloedingen etc. Nergens last van gehad.. en heb gewoon alles kunnen doen. Hopelijk stel ik je een beetje gerust en heb je een goede echo met 32 weken!

Hoi, ik heb het ook, lag er bij 20 weken 2 cm voor. Over twee weken heb ik de 32 weken echo en gaan we zien of ie verschoven is. Van de gynaecoloog begreep ik dat het in 90 tot 95 % van de gevallen gewoon weer wegschuift omdat je baarmoeder oprekt. Denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken :).

Terug
Bovenaan