Placenta in de weg

A

Anoniem

Guest
Bij mijn 20 weken echo werd gezien dat mijn placenta voor de uitgang ligt. Dat zou betekenen dat als ie er met 33 weken nog steeds ligt, de kleine met een keizersnee geboren wordt. Iemand ervaring met dit fenomeen? Ze gaan nu dus een 33 weken echo maken om te kijken of ie al weg is, maar wat is de kans dat zo'n ding nog opschuift?

Ben nu bijna 28 weken...

Hoi!

Zelf ligt mijn placenta aan de achterkant dus heb ik hier geen last van. Een zwangere collega van mij had wel ook  de placenta onder liggen voor de opening. Zij heeft 2 weken geleden (bij 32 weken) een echo gehad en daar op was te zien dat de placenta met de baarmoeder mee omhoog is gegroeit en nu niet meer voor de uitgang zit.
Ik weet niet of dit vaak voorkomt of wat de kansen zijn, maar het gebeurt dus inderdaad wel dat hij mee omhoog kan groeien met je baarmoeder.
Maar je zult toch de echo af moeten wachten om te zien hoe hij straks bij jou ligt...
Helaas nog even geduld...

CU

Hoi,

Ook bij mij ligt/lag de placenta voor de baarmoederuitgang en ook wij hebben over 2 weken weer een echo om te kijken of ie voldoende is opgeschoven.

Volgens mijn verloskundige schuift ie eigenlijk bijna altijd wel voldoende op, zij heeft de afgelopen 2 jaar geen mensen gehad die door deze reden niet op natuurlijke wijze konden bevallen dus daar houd ik me dan nog maar even aan vast.

Maar eerlijk is eerlijk, naarmate de echo dichterbij komt wordt het wel spannender!

Hopelijk is ie straks bij ons allebei voldoende opgeschoven om gewoon te kunnen bevallen, we houden elkaar op de hoogte, ok?

Liefs Saskia

Hoi

Hier nog een zwangere die de placenta met  23 weken voor de uitgang lag. Als we weer in Nederland zijn, denk over 2 weekjes gaan we weer een echo maken.

Heb vorige week al wel aan de verloskundige gevraagd van als de placenta er nog wel voor ligt hoever ze het dan van te voren gaan halen, hij vertelde met 38 weken, dus dat zou dan een novemberbaby betekenen.

Maar ja afwachten en hopelijk gewoon normaal puffen.

groetjes ida
30 weken en 1 dag

Terug
Bovenaan