placenta kan niet goed liggen

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nu 15 weken en 4 dagen zwanger en het gaat op zich allemaal heel goed. Net naar de huisarts geweest en het hartje gehoord. Weer een hele geruststelling!
Maar de placenta ligt niet zo gunstig en kan de komende weken voor de baarmoedermond komen te liggen.

Heeft iemand hier ervaring mee, ik zou graag willen weten wat dit voor gevolgen heeft.

Groetjes.

Hoi Loti,

Ik heb het ook. Dit is bij mij pas in week 20 geconstateerd.
Maar maak je geen zorgen, je placenta gaat nog omhoog groeien
doordat je baarmoeder groter wordt.
Ik moet wel terug in week 30 ongeveer , om te kijken of hij wel goed omhoog is gegaan.

Dat je placenta ervoor ligt wil alleen zeggen dat je kindje er dan niet uitkan.
En je kan (let op kan) wel eens een beetje bloed verliezen.
Hier heb ik geen last van.
Als hij ervoor blijft liggen dan krijg  ik een keizersnee.
Is hij er voorbij, dan kan  ik gewoon natuurlijk bevallen.

Maar maak je jezelf nou niet gek.
Het kan absoluut geen kwaad

Sterkte en geniet ervan.

Groetjes Sandra
25 weken en  3 dagen

Hoi Sandra,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik weet nu in ieder geval een beetje wat het in houdt.
Het is dus eigenlijk gewoon afwachten.
Ik doe m'n best me niet druk te maken, maar dat valt toch wel tegen.

Heel veel succes in de 30 ste week gewenst!!

hoi loti
mijn placenta ligt ook voor de uitgang zo als de arts dat zei bij mij wisten ze met week 12 dat ie aan de voorkant lag, bij week 27 ongeveer zijn ze erachter gekomen dat ie voor de uitgang ligt kan voor de rest geen kwaad alleen je kindje kan niet op de natuurlijke manier komen maar aan gezien je baarmoeder nog groeit gaan ze ervan uit dat ie zich nog verplaatst.
Vandaag moet ik weer naar het zk toe voor onderzoek weet niet precies wat ze gaan doen maar ze gaan iedergeval naar de placenta kijken en hoor ik of ik op de natuurlijke manier kan bevallen. (ga ik wel van uit) Ben nu trouwen 32w2d
Ik ben trouwens ook geen bloed verloren dus het hoeft niet mar kan wel.
gr quinny

Terug
Bovenaan