placenta ligt laag, bij wie ook??

Hoi meiden,

bij de 20 weken echo kwamen we er achter dat de placenta er laag ligt.
ik moet nu bij 32 weken terug om te kijken hoe of wat. als t zo blijft dan krijg ik een keizersnede.
maar nu is het ook zo dat ik de baby wel voel maar heel zacht.. soms maak ik me zorgen of t allemaal wel goed zit.. maar ja volgens de vk hoeft dat niet.
wie herkent dit????
wie heeft er ervaring mee???

groetjes daan

Zelf heb ik geen laagliggende placenta, maar deze keer een voorliggende waardoor ik het kindje idd ook 'doffer' voel als de oudsten. Bij hun lag mijn placenta achter en voelde ik ze idd veel duidelijker.
Kan nu trouwens wel heel duidelijk verschil voelen wanneer het kindje onder dan wel boven ligt/beweegt. Onder voel ik het ook aan de buitenkant, boven voel ik het dof in de verte.

Maar die laagliggende placenta: vriendin van mij heeft gehad dat hij voor de baarmoedermond lag rond de 20 weken en als dat zo zou blijven dan zou het idd een ks worden. Maar de placenta is bij haar nog een behoorlijk stuk mee omhoog gegroeid en ze heeft een 'gewone' bevalling gehad.

Dus zou me er niet al te druk om maken.... waar die placenta uiteindelijk terecht komt heb jij echt geen invloed op en je weet dit nu vast en mocht het een ks worden... dan weet je dat gelukkig op voorhand!

groetjes,
Marije

hoi, ik heb het ook. (placenta praevia)

ik weet het al sinds ik 12 weken zwanger was, ik heb hierdoor   toen een hele erge bloeding gehad, zelfs een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, de placenta lag toen nog dwars voor de uitgang, met de echo van 15 weken bleek de placenta al ietsje mee omhoog gegroeid en gisteren hadden we de 20 weken echo en hij was nog ietsje om hoog geplaatst, ik moet ook met 30 weken terugkomen, ze gyn verwacht dat ie dan helemaal voor de uitgang weg is en dat ik gewoon kan bevallen, als dat niet het geval is dan wordt het inderdaad een keizersnee met 38 weken. hopelijk is dat niet het geval want dat lijkt me echt zo eng.

de placenta ligt door het verschuiven nu ook tegen mijn buikwand waardoor ik de schopjes ook minder hard voel, waarschijnlijk krijgen onze kleintjes in deze weken genoeg kracht om er wat harder tegen te schoppen.

gr janneke

Terug
Bovenaan