placenta ligt te laag

Vandaag de 20wk echo gehad. Alles van de baby zag er goed uit, toch een hele opluchting. Alleen ligt mijn placenta te laag en gedeeltelijk voor de baarmoedermond. Ik krijg met 32 wk een extra echo en als de placenta dan nog steeds zo ligt krijg ik een keizersnede. Hoop dat het dus nog veranderd, alleen kreeg ik de indruk dat ze die kans niet zo groot achtte.
hebben meer mensen hier ervaring mee?

ik zelf niet, maar mijn schoonzus had het bij de derde wel, ze kwam daar al vroeg in de zwangerschap achter doordat ze hele ernstige bloedingen had.
Toch is haar placenta omhoog getrokken en is ze gewoon vaginaal bevallen.
Het kan dus wel....

Succes met je verdere zwangerschap en ik hoop dat je je kan vinden in de manier van bevallen die je over ongeveer 20 weken krijgt...

Lifs randy

Hoi,

hier precies hetzelfde, en ook een echo met 32 wkn. Heb deze inmiddels gehad, en de placenta is inderdaad verschoven. De kans dat deze zou blijven zitten voor de baarmoedermond is volgens mijn VK heeeeel klein. Dus maak je maar niet te druk.......

Rina

Ik krijg ook bij 34 weken een extra echo en mijn placenta ligt ook laag, heb hierdoor ook al vaker bloedingen gehad. Maar mijn vk zei ook dat de kans klein is dat hij echt voor de baarmoedermond blijft zitten. Dus niet te druk maken daarover.

Kim

Ik had bij 20 weken ook een lage placenta.Met 34 weken een derde echo gehad en alles was helemaal o.k.Heb overigens geen bloedingen gehad.
Groetjes Mammamia 37wkn5dgn

Hoi, ik zou je aanraden om bij twijfel toch voor een keizersnede te gaan. Bij een normale echo is nl de ligging van een placenta niet compleet zichtbaar omdat het slechts een 2dimensionale echo is. Bij mij dachten ze dat hij laag lag en er tegenaan lag maar niet ervoor. Ik heb toen voor een keizersnede gekozen en bleek dat dat een juiste keuze was, want de placenta zat pontificaal voor de baarmoedermond. Ons kindje had dus nooit met een normale bevalling geboren kunnen worden. Laat je ook niet afschepen door artsen! Heel veel sterkte en succes! groetjes Aninka

Terug
Bovenaan