placenta ligt voor baarmoedermond

Hallo Dames,
Ik ben nu 10 weken en 4 dagen zwanger. Ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad, en daarbij was te zien waar steeds mijn bloedingen vandaan kwamen. De placenta ligt namelijk voor de baarmoedermond. Ik heb hierdoor veel last van buikpijn, en kan elk moment weer een bloeding krijgen.
Gelukkig was bij de echo te zien dat het kindje het erg goed deed. Maar ik ben wel onzeker hierdoor. Volgens de vk groeit de placenta nog wel omhoog en komt het wel goed. Maar vandaag heb ik de was gedaan, en hup daar had ik weer een bloeding. Nu probeer ik het wel rustig aan te doen, maar dat lukt niet altijd.
Wie heeft hier ervaring mee, en hoe is het verder gegaan?? Graag verhalen. Alvast bedankt!

Groetjes Miranda
 
Hoi Miranda,
Helaas heb ik daar maar al te goed ervaring mee... Bij mij begonnen de bloedingen rond week 13. Destijds het advies gekregen om vooral rustig aan te doen (niet sporten, hardlopen, huishouden en eh... vooral geen seks.) Moet zeggen dat het vrij goed heeft geholpen. En idd, de placenta kan met gemak naar boven schuiven, wanneer de baarmoeder groter wordt. Met week 20 lag de placenta bij mij er dan ook náást i.p.v. op. Maar lastig en gevoelig (qua bloedingen) blijft het toch wel. Kortom, echt je rust pakken. Zeker de komende paar weken, want tot week 17 kunnen ze er (ook in een ziekenhuis) niks aan doen. Hoop dat het snel beter wordt. Succes, sterkte maar ook: geniet van je zwangerschap!!!

Groet, Aafke
 
ik heb er ook last van gehad aan het begin van de zwangerschap van mijn jongste zoon. ik heb in totaal 3 bloedingen gehad tot week 16, daarna was het over. De placenta was toen verschoven naar de boven voorkant. Uiteindelijk ben ik "gewoon" bevallen en kwam de placenta ook uit zichzelf los. Gewoon even afwachten! En je schrikt toch elke keer weer als er bloed is, maar dat hoeft niks te beteken! Succes ermee.
 
Hallo,

Gisteren heb ik iets te veel gedaan, en ik had gigantische buikpijn, is tot laat in de nacht zo gebleven, nu gaat het wel weer. Ook had ik wat bloedverlies. Er is niet tegen mij gezegd dat ik het rustig aan moet doen. Maar ik weet nu wel dat dat wel moet doen. Gelukkig deed ik al een stap terug. Vreemd dat ze dat nooit tegen mij hebben gezegd na de echo.
Is het normaal dat je veel buikpijn hebt, want dat is bij mij vorige week begonnen. Hoort dat erbij??
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Miranda
 
Hallo,

Geen bloedingen hier maar met de 20 weken echo bleek dat mijn placenta ook half voor de baarmoedermond ligt. De echoscopiste zei inderdaad dat hij normaal gesproken mee naar boven groeit. Moet met 30 weken een extra echo laten maken om te kijken of dit zo is. Gister controle gehad bij de vk met 24+1 en hij lag nog steeds hetzelfde maar volgens vk groeit hij pas op het laatst mee omhoog.Wel bandenpijn hier maar niet echt buikpijn. Zou het toch maar rustig aan doen.
 
Hoi, heb ook tijdens 20 weken echo vernomen dat placenta voor uitgang lag, ik heb wel nooit bloedingen gehad gelukkig ook, buikpijn en harde buiken had ik wel vaak maar ik weet niet of het wel daar aan lag, ik heb ondertussen ook mijn 30 weken echo gehad voor placentalokalisatie en die is mooi opgetrokken en ligt dus niet meer aan de uitgang

Sterkte en succes xxx
 
Terug
Bovenaan