Placenta ligt voorwaarts, wanneer dan wel leven voelen?

Hey Meiden,

Ik ben Angelique en ben benieuwd of andere dit ook herkennen.
Ik ben nu 21 wk (en 2 dgn.) ik heb van de week een screeningsecho gehad en alles was goed, zag er helemaal mooi en goed uit.
Nu voelde ik nog niks en hebben ze gekeken of de placenta voor lag en inderdaad dat verklaarde het, me placente ligt voorwaarts en vandaar dat je nog niks kan voelen, maar potverdikkie wanneer ga je dan wel wat voelen....ze zeiden tegen mij nou over een weekje ga zo langzamerhand wel wat voelen....nou mooi niet.....thuis heb ik een bellytalk en kan ik het hartje horen die doet het prima, maar toch maak ik me ongerust, want ik voel helemaal niks....wie herkent dit?! Laat het astjeblieft ff weten!!

Verder iedereen een goede zwangerschap toegewenst!!

xxx
 
Hi Angelique,

Ik had ook al het vermoeden dat mijn placenta voorlag. Dit is namelijk mijn 2e zwangerschap en bij nr. 1 voelde ik met 16 weken de kleine al en nu dus met 17 weken nog niets. Met 18 weken begon ik wel wat te voelen, maar alleen maar aan de binnenkant. Met mijn screeningsecho bleek inderdaad dat de placenta voorlag.   Met een week of 25 begon ik de kleine meer te voelen, aan de bovenkant van mijn baarmoeder en aan de zijkanten en nu met 29 weken voel ik de kleine fier en krachtig trappen. Tis zo heel anders dan bij de eerste. Wat ik vooral jammer vond is dat mijn man tot een week of 25 eigenlijk niets kon voelen als hij zijn hand op mijn buik legde. Maar nu dus wel.   Maak je geen zorgen, je gaat het snel genoeg voelen.

Geniet van je zwangerschap, groeten, Tineke
 
hoihoi,

Ik herken je probleem ik ben nu 22 weken zwanger en mijn placenta ligt ook aan de voorkant en ik heb er dan ook nog bij dat mijn kindje ver naar achter   ligt.
Ik heb nu sinds een kleine week dat ik wat aan de binnen kant voel je kan het vergelijken met als je glad water heb en je er een steentje ingooid je het water ziet kringelen dat gevoel heb ik en vooral sávond als ik op de bank zit of in bed ligt.
Mijn vriend kan het ook nog niet voelen maar de vk zei dat dat nog wel een paar weken kon duuren. Ik hoop dat ik je zo wat gerust gesteld heb. Over een paar wekenkun jij het ook aan de buitenkant voelen, ik kan niet wachten tot dat zo ver is.

gr lilly
 
Ik weet ook wat je bedoel. Ik was dinsdag bij de vk en vroeg haar waar mijn placenta lag, omdat ik de baby nog niet echt gevoeld had. Hij ligt bij mij dus ook voor en ik ben ook nog stevig gebouwd dus voor mij is het ook zeker lastig.
Woensdagavond na mijn werk lag ik op bed en prompt voelde ik iets "lichte schopjes" Tenminste ik denk dat dat het is. Ik had al vaak over plopjes horen praten en nu begrijp ik dus wat ze er mee bedoelen.
Ik voel het nu zelf al iedere dag (3 dagen achterelkaar dus) En ben er ook heel blij mee dat ik het voel. Ik was ook best onzeker en bang dat het niet goed was, maar ik heb niet zo;n belly talk ding. Dus voor mij was het nog spannender. Maar geloof me, het komt vanzelf. En bij de ene iets eerder dan bij de ander. Maak je niet al te veel zorgen, dat is niet goed.

Groetjes, Yvonne (vandaag 23 weken zwanger)
 

Hoi hoi,

mijn placenta ligt ook aan de voorkant, maar ik begon de kleine al wel met 20 weken ongeveer te voelen, het enige is wel, doordat de placenta aan de voorkant zit, je misschien slechter kunt zien of het bijv een voetje is wat schopt of een handje. Ben inmiddels 36w3d en voel het genoeg hoor, dus wees niet bang dat je je kleine de hele zwangerschap door slecht zult voelen. Althans, bij mij is dat niet het geval.
En zie het maar zo, toch weer een extra stootkussen voor de kleine hihi.
Nou, geniet van de zwangerschap, voor mij is het aftellen begonnen hihi.

Groetjes Cody
 
hoihoi,

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en ook ik wacht met smart tot ik de kleine echt voel schoppen. Voel wel regelmatig leven in mijn buik: alsof mijn hele buik zich omdraait of soort steken (ik denk dat die kleine veel tegen mijn ingewanden aanschopt).
Maar mijn vriend kan er bijvoorbeeld nog niet van genieten. Mijn schoonzus zei toen ik 18 weken was dat ik na 2 weken het wel zou   voelen. Niet dus, die kleine is al net zo eigenwijs als zijn/haar moeder

Maar goed, schijnbaar moet ik nog een week of 3/4 geduld hebben.

 
Hallo,

Ook bij mij ligt de placenta voor en geheel tegen de verwachting in voelde ik de eerste teken van leven al in de 18e week.
Ik dacht in eerste instantie dat het mijn darmen waren die een rare kronkel maakten maar ik had nét gegeten dus het kon mijn honger gevoel absoluut niet zijn!
Toen ik het kort daarna nog een keer voelde, nog duidelijker, wist ik dat het het kindje was.
Daarna is het kindje vanaf week 20 meer en meer gaan bewegen.
Momenteel zit ik op 30 weken en het kindje is erg actief met de bewegingen.
Wat denk ik ook meespeelt is de lengte...ik ben namelijk zelf 1,63 m en dan heeft het kindje, als het z'n groeispurt maakt, al heel snel te weinig ruimte waardoor je het al veel duidelijker voelt bewegen (ook als de placenta dan voor ligt).

Groetjes Marlene
 
Terug
Bovenaan