placenta localisatie en groeiecho

Afgelopen dinsdag ben ik bij de gynecoloog geweest.
Met 27 weken lag de placenta nog voor de uitgang zeg maar, maar hij was nu mooi mee naar boven gegroeid. Dus geen keizersnee!!
Ook gelijk een groeiecho gehad omdat ik ruim 30 weken zwanger ben en alles zag er keurig uit alleen loopt de kleine een week of 2 voor op de groei. Zal met 40 weken boven de 7 pond wegen volgens gynecoloog.
Vind ik weer wat minder, nu kan het een groeispurt hebben gehad, hoop ik......
Zie toch al erg op tegen de bevalling en met een groot kind helemaal.

Jullie ook al een groeiecho gehad???

X mirjam

Hoi wij krijgen niet standaard een groei echo. Ik ga wel voor een 3D echo en dan vragen we natuurlijk even hoe zwaar ons mannetje is.

7 Pond valt mee, is 3500, is toch aardig gemiddeld als ik het zo allemaal lees om mij heen

Gelukkig dat de placenta om hoog gaat, scheelt weer

xx yvonne

3500gram is gemiddeld ja maar alles wat richting 4000 gaat is toch groot en eng voor je 1e bevalling hoor!

maar ze groeien idd in spurten en het blijft niet zo snel gaan hoor

geniet en rust en laat het gewoon op je af komen

Hoi, ik krijg over 2,5 weken een groei-echo....
Ben nu 28.5 week....
Ben erg benieuwd, want tot nu toe schijnt de kleine man, perfect op groei te zijn....
Maar ik ben zelf lang en mijn vriend ook, dus.... Het zal afwachten zijn.
Ik heb volgende week een pret-echo en daar kijk ik ook enorm naar uit. Zien we eindelijk zijn koppie weer even.
Ik kan bijna niet wachten tot de dag, ik hem echt in mijn armen mag houden.... WAUW,
Heel bijzonder allemaal....

Is dat zo sweetwicca? Ik wist van niks, want heb bij mijn zoon geen groeiecho gehad, een hele goede bevalling gehad zonder ook maar een klein beetje schade daar aan over te houden en toch een 9 ponder met 55 cm op de wereld gezet..
Terwijl mijn SZ een 6 pondertje op de wereld zette met 48 cm en van voor naar achter uitgescheurd was (totaalruptuur, een echte).. Dus dat zegt hélemaal niks..

*wordt een beetje iebelig van grote kinderen fobie, maar ik maak ze dan ook alleen maar groot, net als mijn mama :D* Maar ik herken dan ook helemaal geen angst voor de bevalling, ook de eerste keer niet. Je weet toch niet wat je overkomen gaat, dus weet ook niet waar ik dan bang voor moest zijn. Het is me zo ontzettend meegevallen de eerste keer dat ik nu ook geen angst voel. En ja, het heeft wel zeer gedaan, maar het wonder dat ik ervoor terug kreeg was groot genoeg om alles daarvoor te vergeten ;)

Wij hebben gisteren een placenta locatie gehad. Ook bij ons ligt hij goed :)). Kindje gaat goed alleen de groei van het buikje is niet optimaal. Over 2 weken weer een echo om te kijken of dat is bijgetrokken. Ik maak me vooralsnog geen zorgen, enkel alleen omdat hij/zij nog niet gedraaid is. Ik spreek hem/haar iedere avond toe dat het moet draaien..maar luisteren ho maar hihi. Komt zo allemaal wel erg dichtbij en hiermee ook de onzekere gevoelens..Heb ik alles in huis? Kan ik het allemaal wel? Lukt het mij om de pijn weg te puffen? Ben ik nog wel dezelfde na mijn bevalling en wat komt er allemaal op me af?? Pfff ik word soms gewoon echt heel moe van mezelf.

Mijn placenta ligt er nog wel voor dus met 32 weken nog goed kijken op de echo. Vrijdag ook een echo, dus ben benieuwd. Ben nu 29 +1.

Hoop zo dat het geen keizersnee wordt.

Terug
Bovenaan