Placenta omhoog en groot kind

Gisteren met 30 weken bij de vk geweest voor een echo. En jawel, de placenta is omhoog gegaan. Dit betekend dat een 'normale' bevalling nog steeds 'in the picture' is. Een enorme opluchting. Bij de metingen bleek wel dat het kindje aan de grote kant is, maar aangezien mijn suikertest goed was en mijn vorige kinderen ook allebei ruim 4 kg waren bij de geboorte maak ik mij geen zorgen. Ik hoop zelfs een beetje dat de grootte van het kindje me zal helpen om een beetje voor tijd te bevallen. Als de baby is ingedaalt ga ik nog eens naar de ostheopaat die het bekken wat wijder zal maken zodat de baby nog verder kan indalen. Wie weet bespoedigt dat de zaak enigszins. Het heeft me wel al bijna lang genoeg geduurt. De baby weegt nu al bijna 1700 gr. Kleine reus.

Fijn dat je placenta niet meer voor de "uitgang'' ligt. Scheelt weer een hoop zorgen. En die metingen? Mijn oudste zou tegen de 9 pond zijn, hij was wel 3305 gram. 6,5 pond dus. Ik heb weinig vertrouwen in de groeiecho''s. Maar als je andere kindjes ook al flink waren dan is de kans natuurlijk wel groot. Maar als je toen ook op de natuurlijke manier bent bevallen, zal deze waarschijnlijk ook geen probleem worden voor je. Ik ga er nog steeds vanuit dat ik een week later beval.

Ik heb pas over 3 wkn de laatste groei echo dan ben ik 34wk zal mij benieuwden! Zaterdag weer gewone controle bij de vk,.. Mijn placenta ligt ook vooraan maar tot nu toe is er nog geen ene x sprake geweest dat ik niet 'normasl' zou kunnen bevallen! Gelukkig! Sterkte de laatste weekjes!

Ik heb afgelopen week met 28 weken de groeiecho gehad en ons kindje loopt twee weken voor qua groei. Weegt nu ongeveer al 1450 gram. Mn vriend en ik waren zelf ook ongeveer 8 pond bij de geboorte. Ik heb volgende week de bloedsuikerdagcurve. Hoop dat die goed is en dat ons kindje dus niet daardoor harder groeit.
Zaterdag hebben we de pretecho, heeeel veel zin in!

Goed nieuws, zeg! Het zal toch wel een hele hoop zorgen schelen lijkt me. Keizersnedes zijn erg naar... Brrrr! Gelukkig niet nodig geweest bij mijn vorige zwangerschappen, maar je weet nooit of zo'n uk wel goed wil gaan liggen enzo. Ik ben blij als mevrouw ingedaald zou blijken.... Dan is voor mijn gevoel de kans weer iets groter dat het een 'normale' bevalling wordt.

Wij gaan over ongeveer 5 uurtjes voor de pretecho. (Dus ook op zaterdag.) Spannend! Ik ben benieuwd wat we te zien krijgen.

Terug
Bovenaan