placenta onderin

hallo allemaal heb een week geleden mijn 20 weken echo gehad en alles was goed moet woensdag nog even terugkomen 3 aders boven het hardje was niet helemaal duidelijk omdat de kleine zo aan het draaien was,
nu zei ze wel dat mijn placenta onderin ligt wie weet wat dat inhoud?
vraag het woensdag nog wel even na.
groetjes.

Volgens mij kan dat betekenen dat het mogelijk lastig wordt voor de baby om geboren te worden, als de placenta voor de uitgang ligt. Dus daar moet dan rekening mee gehouden worden.

Hoi,

Toen ik een echo had bij 14 weken lag de placenta ook voor de uitgang. Volgende week heb ik met 21 weken een echo en de kans is groot dat ie dan verschoven is. Maar als dat niet zo is en de placenta ligt voor de baarmoedermond dan krijg je een keizersnede. Je kan niet eerst de placenta laten komen en dan het kind. Je kan dus niet meer op de gebruikelijke manier (thuis) bevallen.

Groetjes,

Monique

hallo bedankt voor jullie reacties ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en nu blijkt dat de placenta voor  mijn buik ligt dus als enige nadeel dat ik de baby niet heel veel voel   maar lichtjes gelukkig dus als alles goed is een normale bevalling.

Dat scheelt! Mooi zo!
Heb precies hetzelfde, dus ook aan de buikkant. Voel ook alleen maar de baby als ie ergens onderin zwemt, en dat is maar een paar keer per week.

Terug
Bovenaan