placenta prevea totalis. nog iemand?

en dat heb ik dus....

met week 10 zat ik ineens tot mn knieen onder het bloed. het gevoel dat er deze zwangerschap iets niet goed was klopte dus wel en ik dacht dan ook dat ik ons pukkie kwijt zou zijn.
het eerste, dichtstbijzijnde ziekenhuis dat ik belde( ik liep in het tuincentrum op een kerstshow) stuurde me naar huis met de mededeling te wachten tot ik het vruchtje zou verliezen. mijn "eigen" ziekenhuis liet me direct komen naar de spoedeisende. ik lag dus om half 4 ineens in het ziekenhuis en om half zeven kreeg ik een inwendige echo.

alles bleek prima te zijn met pukkie, goed gegeroeid en niets aan de hand. probleem is dat de placenta volledig over de baarmoedermond heen ligt en dat was gaan scheuren en dus bloeden. in het ziekenhuis grapten ze al dat ik een strippenkaart zou krijgen.......joepie. normaal gesproken treden de eerste bloedingen pas op rond 24 weken en word het met de 20 weken echo vastgesteld, ik ben er dus vroeg bij. ze hebben me wel verteld dat de placenta nog kan weggroeien van waar hij nu ligt. helaas bleek alleen gisteren bij de controle dat dit nog geen millimeter was gebeurt.....dat houdt dus in dat ik nog steeds rustig aan moet doen, niet mag sjouwen en zwaar tillen, niet werken, niet verder dan een half uur van het ziekenhuis, geen samenleving, niet te lang wandelen/fietsen en meer van dat gedoe....leuk als je nog 6 maanden moet. ook die ga ik waarschijnlijk niet uitlopen, als ik met 32 weken b.v een bloeding krijg word pukkie gehaald. in ieder geval word het een keizersnede als er niets veranderd, en die kans is klein....

ik mag dus geen drol. had net een nieuwe baan gevonden en die heb ik dus af moeten zeggen. ben ook niet het typ om niets te doen....waardeloos dus.

ik ben benieuwd of er hier nog meer dames zijn die hier ervaring mee hebben en hoe die ervaring is/is geweest.

groetjes en geniet,
vicky

Nee heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij inderdaad niet leuk dat je niets mag de komende 6 maanden. Gelukkig groeit het kindje wel goed.
Sterkte in ieder geval en probeer er andere invulling de komende maanden te geven (moeilijk, maar wie weet nu eindelijk die foto's ;-)

ik ben wel gewoon aan het rommelen in huis. helemaal niets doen dat kan ik niet. en inderdaad, dan maar de dingen die normaal blijven liggen...
heb ook vanaf het begin al dat ik heel snel last heb van een zwaar gevoel in mn buik en ik hou dat een beetje aan als graatmeter voor hoeveel ik kan doen. het is alleen zo vervelend als je denkt 9 maanden van het bloedgebeuren af te zijn en je moet nu altijd maandverband/kraamverband bij je hebben omdat je niet weet waar en wanneer je eventueel weer een bloeding krijgt.......

had een beetje gehoopt hier misschien iemand te treffen die hetzelfde heeft. misschien komt dat nog omdat er in principe voor de 20ste week niets van gemerkt hoeft te worden en het met de 20weken echo pas opgemerkt word.

hoi een vriendin van me die nu bijna uitgeteld is heeft het ook en die heeft ook al verschillende bloedingen gehad en veel in het ziekenhuis doorgebracht en idd werd ook gezegt dat ze de zwangerschap niet zou uitdragen maar bij haar is de placenta wel aan de kantt gegaan en hoogstwaarschijnlijk mag ze ook gewoon bevallen nu maar goed ze moet nog 2 weken
het is heel vervelend idd omdat je niets junt en mag maar zij zei direct het is voor een goed doel en ze is dapper
ik hoop dat het bij jouw ook langzaam aan beter gaat en ook de placenta verschuift maar de kans is idd klein
veel sterkte en succes geniet er tussendoor wel van de rest

groetjes kelly

Terug
Bovenaan