Placenta previa

<p>Dag dames,</p><p>ik had vanochtend een bericht geplaatst dat ik 16w5d zwanger ben en ik zeurende pijn in me buik en rug heb sinds gister. Het voelde niet goed dus toch naar de spoed geweest en ja hoor..</p><p>ik heb placenta previa. Ik ben er behoorlijk van geschrokken en ben ontzettend gestresst. Ik heb geen bloedingen gehad gelukkig en hopelijk blijft dat zo natuurlijk! De gyneacoloog zei dat de placenta heel laag ligt en dat ik volledig plat moet liggen en mag ik me meisje van 2 jaar absoluut niet meer oppakken zodat de moederkoek niet loslaat want dat kan gevaarlijk zijn.<br /><br /></p><p>zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Ik lees allerlei verhalen online waar ik zo bang van wordt :(</p>
 
Heej,
Bij mij dachten ze previa en uiteindelijk lag het er deels voor maar te ver voor een natuurlijke bevalling. Ik krijg het advies dat ik traplopen zelfs zo min mogelijk moest doen. Ook een kindje van 2 tillen indd uitkijken. Bij mij was het ook nog een vaat rijk gebied.
Ik ben zelf op advies van de verloskundige gestopt met werken omdat ik te veel pijn had van rug en buik, ook vroeg veel harde buiken. 
Bij de 20 weken echo de ligging van de placenta gezien, toen zei men o vergroeid nog wel. Met de 32 weken bleek het helaas niet zo. Toen ik 32 weken zwanger was had mijn man 4 weken vrij. hij heeft veel overgenomen en ik zoveel mogelijk rust . 
Uiteindelijk 0 bloedingen gehad, iets wat erg zeldzaam was zeiden ze in het ziekenhuis. Bij iedere bloeding word je opgenomen minimaal 1 nachtje vertelde ze mij.
Ik ben geen stil zitter maar ben toch echt mijn gevoel gaan volgen en heb flink gas terug genomen . Daar ben ik nu zo blij mee achteraf .
Ik zou zeggen beter te veel dan te weinig rust je moet nog een tijdje ! 
 
Mijn placenta lag met de 20-weken echo maar op 0,75 cm van de baarmoedermond af, ook laag dus. Gelukkig is hij uiteindelijk omhoog getrokken en lag hij met 34 weken op ruim 4 cm van de baarmoedermond af waardoor ik er met bevallen geen last van heb gehad en het ook gewoon natuurlijk kon! Daarnaast heb ik ook geen enkele bloeding gehad tijdens mijn zwangerschap!
Tegen mij is door de verloskundige niks gezegd over dat ik bepaalde dingen niet zou mogen maar als de gynaecoloog het aanraadt zou ik vooral rustig aan doen, alles voor de kleine! 
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel een tip..
Leen een bed via de thuiszorg, als je inderdaad zoveel plat moet, dan is dat prettig om beneden te kunnen doen als je ook nog een dochtertje van 2 hebt...
 
Hadden jullie ook enorme zeurende buikpijn wat door trekt naar je rug? Lig op het moment helemaal plat. Kan ik niet veel met de pijn die ik heb nu.. 
 
Ik heb zelf nooit iets gemerkt van mij lage placenta! Maar dat zal ook bij iedereen anders zijn denk ik. Weten ze zeker dat de pijn van de placenta komt en niet ergens anders vandaan? 
 
Hoi,
Ik had met ons eerste kindje ook laagliggende placenta, kwamen ze met 20 weken achter. Vanaf 24 weken continu bloedingen gehad en idd iedere x zwz 24 uur in ziekenhuis. Zelfs naar academische gegaan omdat ze bang waren dat voor 29 weken geboren zou worden. Ik moest ook helemaal plat liggen en helemaal niks meer doen. Uiteindelijk met 35.1 bevallen van gezonde zoon. Nog wel bijna 2 weekjes in ziekenhuis gebleven vanwege vele bloedverlies en hij te vroeg was. Maar hij wordt nu bijna 2 en nu alweer 20 weken in verwachting van de 2e en nu zit alles helemaal goed.  Neem zoveel rust. beperk het traplopen ook. Niet meer tillen 
 
Ook ik had nergens geen last van. Volgens ctg in ziekenhuis wel hele tijd harde buiken maar ook geen last van. Totaal geen pijn. of iets. Misschien dat dit je banden zijn? 
 
Terug
Bovenaan