Placenta totalis - 14 weken

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik ben 14 weken zwanger en sinds donderdagavond ineens heftig bloedverlies. De vk kon gelukkig een hartslag horen, maar ik moest wel meteen door naar het ziekenhuis. Daar flink wat tests gehad en met het kind was alles goed. Oorzaak van het bloedverlies? Onbekend. </p><p>Naar huis gegaan en hopen dat het bloeden zou stoppen. De dag daarna stopte het ook daadwerkelijk, nog een echo gehad en alles was prima. Vandaag echter weer een bloeding gehad en weer naar het ziekenhuis. Daar konden ze het zien: placenta totalis. Hij neigt over de baarmoedermond te gaan hangen, in dat geval zal ik uiteindelijk een keizersnede moeten hebben. Het kan ook zo zijn dat het vanzelf weer intrekt, daar hopen we natuurlijk op. </p><p>Bloedverlies zal helaas nog de hele zwangerschap aan kunnen houden.</p><p>Iemand ervaringen? </p><p> </p><p style="text-align: center;">Groetjes!</p>

Wat vervelend! Ja ik had placenta previa,een andere variant daarop. Veel pijn tussen de benen, bloedverlies etc. Mij werd dezelfde informatie medegedeeld. Het bloeden is rond week 17 gestopt. De placenta is omhooggetrokken en nog een extra echo ter check gehad rond de 36 weken. Ik kon hierdoor vaginaal bevallen. Snap dat het een angstige en onzekere tijd voor je is. De gynaecoloog adviseerde om even een tijd niet te sporten, geen lange wandelingen te maken of sex te hebben. Neem dat echt serieus. Rust wanneer je kan en zoek leuke afleiding. Sterkte ermee 

Ik had een placenta previa, geen enkele bloeding gehad.
Er werd tegen mij ook gezegd dat er meer kans was dat de placenta zou verschuiven dan niet.
Echter is de placenta niet voldoende verschoven en werd het een keizersnede. 
Ik moet wel zeggen dat ik rond de 26 weken gestopt ben met werken, ik had veel harde buiken en enorme steken in mijn buik . Mijn gevoel was er gewoon niet goed bij .
Er werd mij ook wel gezegd dat het zeldzaam was dat ik geen bloedingen gehad heb.
Succes probeer rust te pakken en alleen te doen wat goed voelt.

Hoi hoi,  wat vervelend voor je! 
Ik heb wel een soort gelijk verhaal. Dag na de positieve test een grote bloeding gehad. Daarna even niks en toen vanaf week 9 tm week 20 regelmatig bloedingen gehad. Veel echo's en onderzoeken gehad. Ze konden eerst niks vinden, toen lag de placenta laag en kwam het waarschijnlijk daardoor. Uiteindelijk met de 20 weken echo lag de placenta opeens weer hoog en dus helemaal goed. Niemand snapte er wat van haha. Na week 20 geen bloedingen meer gehad gelukkig en bij week 36 nog een extra check, maar alles was in orde. 
Uiteindelijk gewoon thuis mogen/kunnen bevallen zonder complicaties. 
Ik snap echt je zorgen en hoe rot het is, maar het kan dus ook super goed aflopen. Veel sterkte met alle checks en onderzoeken. Ik hoop voor je dat het bloeden stopt en dat de placenta ook omhoog gaat  .

Terug
Bovenaan