Placenta voor de baarmoedermond

Vandaag een 20 weken echo gehad en het word een meisje, alles zag er allemaal perfect uit.
Alleen lag de placenta voor de uitgang. Die zou nog kunnen verschuiven dus bij 30 weken weer een echo. Anders werd het een keizersnee. Ik moest gelijk na het ziekenhuis komen bij licht bloedverlies.
Wie herkent dit?? ben toch een beetje bang dat het gaat scheuren ofzo
 
Hoi,
Bij mijn schoonzusje was het ook zo bij de 20 weken. Bij haar toch weer verschoven en ze is uit eindelijk gewoon op de natuurlijke weg zonder problemen bevallen!
Sterkte!
Liefs,
Mar
 
Ik had vorige week mijn 20 weken echo, ben nu 22 weken en heb ook mijn placenta tegen de baarmoedermond aanliggen. De verloskundige heeft me doorgestuurd naar gynaecoloog en hij heeft ons duidelijk gemaakt dat we ons geen zorgen moeten maken en we wel bij bloedverlies naar het ziekenhuis moeten komen. Normaal gezien is dit pas vanaf 30 weken ivm grootte baby en uitrekken baarmoeder.
Ik heb over 6 weken weer een echo om te kijken of hij al iets verschoven is en daarna wordt het in de gaten gehouden. De gyn. vertelde ons dat ze sowieso pas bij een week of 35 kijken of het een normale bevalling of keizersnee wordt.
Succes ermee! Wanneer ben je exact uitgerekend?

Groetjes
 
Bij mijn vorige zwangerschap lag placenta ook voor baarmoedermond. Is uiteindelijk uit zichzelf verschoven bleek met 35 weken en ben op gewone manier bevallen.

Ik begreep later dat het bij 75% van de gevallen verschuift (weet natuurlijk niet of dat klopt, maar dat zei mijn verloskundige). Dat had ik wel graag willen horen toen we de 20 weken echo hadden, dan had ik veel minder zorgen gemaakt.
 
Bedankt voor de reactie,s, inderdaad mama van maud dat hebben ze mij ook niet verteld alleen maar dat het een keizersnede kan worden en bloed kan gaan verliezen en dat ik dan misschien plat moet in het ziekenhuis. Ik moet maandag gyn die zal wel verder uitleggen
 
Placenta previa!! Zo kan er indd teveel druk ontstaan op je placenta waardoor hij kan gaan bloeden, daarom moet je direct contact opnemen met je gyn
 
Je hebt een hele grote kans dat de placenta nog meegroeit omhoog en dan niet meer voor de baarmoedermond ligt.
Wat ze je hebben vertelt over bloedverlies is ook iets wat niet veel voorkomt, maar als het gebeurt moet je wel direct onderzocht worden/plat liggen. Dus vertellen ze je dit uit voorzorg.
Nu gewoon lekker verder zwanger zijn, de kans is heel groot dat het allemaal goed blijkt te zijn op een 30 weken echo.
 
Ik had het ook. Heb bij 25 weken ook licht bloedverlies gehad, dus schrik niet als je dat nog krijgt. Bij mij lag ie met 30 weken nog niet verder omhoog. Maar toen vertelde mijn vk dat het pas omhoog gaat groeien vanaf 30 weken, dus schrik niet als er met 30 weken nog niet veel is veranderd. Met 33 weken lag ie ineens prima. Ik ben dus gewoon bevallen en heb in de zwangerschap ook nooit meer bloedverlies gehad.
 
Terug
Bovenaan