Placenta voor de uitgang en bloeding...

Hai meiden!

Allereerst, wat is het stil op het forum!? Zitten we allemaal uitgezakt op de bank? hihi!

Maar goed, het volgende, op de 20 weken echo was te zien dat mijn placenta laag ligt, en waarschijnlijk voor de uitgang. Dat geeft niet in 99,8% van de zwangerschappen trekt hij zich nog omhoog zodra het kindje indaalt. Prima, ik krijg voor de zekerheid met 30 weken een echo om te zien waar hij dan ligt te liggen.
Nu was ik gister naar het toilet geweest en met afvegen (sorry dames) had ik bloedverlies! Wat! Dat was wel even schrikken zeg. Meteen naar de verloskundige en alles was in orde. Nu past het wel bij een laag liggende placenta. Maar volgens mij pas later in de zwangerschap. Als het daar beneden een beetje gaat werken. Ik ben iedergeval heeel erg geschrokken en nog niet heeel erg gerust gesteld. Maar zolang het niet weer gebeurt is het goed. Anders moet ik direct weer bellen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er nog meer mensen die een placenta voor de úitgang' hebben?

Liefs Remy

Liefs Maris

Hai, ik had ook een voorliggende placenta en ook heel licht bloedverlies. Nu is het voor de uitgang weg maar toevallig vandaag weer licht roze bloedverlies. Mij is destijds verteld dat het soms gewoon gebeurt dat je bloedverlies hebt, zolang het maar geen verbanden vol zijn. Ik ga ervan uit dat het niets is, helemaal omdat ik afgelopen woensdag een echo bij de vk heb gehad en vandaag een 3d echo en beide waren goed...als het blijft ga ik natuurlijk wel even bellen maandag. Meestal schijnt het onschuldig te zijn. Ik hoop dat je placenta nog 'omhoog' trekt...sterkte, liefs, Elle

Hai Dames,

Ik heb op 2 Oktober de 20 weken onderzoek echo gehad en alles is goed. Alleen mij placenta ligt voor de uitgang. De verloskundige zei dat ik mij nog nergens zorgen over hoef te maken want je buik en baarmoeder groeit nog. Dus het is nu afwachten wat het gaat doen. Gaat het mee groeien of blijft het liggen. Ik krijg met 32 weken weer zo'n onderzoek dan gaat ze kijken of het er nog voor legt. Zodra het er nog voor legt dan word het voor 100 procent een keizersnee. Ik word dan ook gelijk door verwezen naar de gynaecoloog. Dus het blijft nu op zeker spannend. Ik ben nu 23 weken en 4 dagen zwanger. Wij kunnen alleen nog maar duimen dat het goed gaat komen meer kunnen wij ook niet doen want de natuur moet toch zijn werk doen toch dames.

Groetjes van Brenda en sterkte er allemaal mee en dat wij toch allemaal een gewone bevalling mee mogen maken dus natuur doet hopen toch goed je werk.....

quote: brenda67 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-10-2008 11:04:10'));

Hai Dames,

Ik heb op 2 Oktober de 20 weken onderzoek echo gehad en alles is goed. Alleen mij placenta ligt voor de uitgang. De verloskundige zei dat ik mij nog nergens zorgen over hoef te maken want je buik en baarmoeder groeit nog. Dus het is nu afwachten wat het gaat doen. Gaat het mee groeien of blijft het leggen. Ik krijg met 32 weken weer zo'n onderzoek dan gaat ze kijken of het er nog voor legt. Zodra het er nog voor legt dan word het voor 100 procent een keizersnee. Ik word dan ook gelijk door verwezen naar de gynaecoloog. Dus het blijft nu op zeker spannend. Ik heb geen last van bloedingen hopen dat het niet gebeurd en anders als het gebeurd bel ik ook gelijk de verloskundige op. Ik ben nu 23 weken en 4 dagen zwanger. Wij kunnen alleen nog maar duimen dat het goed gaat komen meer kunnen wij ook niet doen want de natuur moet toch zijn werk doen toch dames.

Groetjes van Brenda en sterkte er allemaal mee en dat wij toch allemaal een gewone bevalling mee mogen maken dus natuur doet hopen toch goed je werk.....

Terug
Bovenaan