Placenta voorkant – schopjes?

Hoi allemaal,Ik ben nu 20 weken zwanger en voel ons kindje sinds 2 weken elke dag. De placenta ligt aan de voorkant. <br />Nu vroeg ik me af, kun je de schopjes straks ook aan de buitenkant zien en voelen of kan dat niet als de placenta aan de voorkant ligt?<br />En vanaf welke week zagen jullie het aan de buitenkant? :)<br /><br />

Jazeker wel hoor!! Had ik ook en zelfs bij een controle van rond de 20 weken bij het luisteren van het hartje door de vk een zichtbare trap tegen het apparaat. Zien we zelden zei ze zo vroeg maar toch echt mogelijk!!!

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook de placenta aan de voorkant. Mijn man had geluk als hij soms iets voelde. Ik kon niets aan de buitenkant zien en was aan buitenkant moeilijk te voelen. Ondanks dat ik een druk kereltje in de buik had die ik wel goed voelde. Zal wel wisselend zijn denk ik.

Ja hoor, overigens ook alle andere ledematen ?. Ik heb de placenta aan de voorkant en ik zie een rug, voet, knie, derrière; oftewel alles. Zelfs meer dan bij mijn eerste zwangerschap waar de placenta achter lag.

Wat was ik blij dat de placenta er tussen zat bij mij! Onze zoon heeft me blauwe plekken geschopt dwars er doorheen! Dus nee, je hoeft niet bang te zijn dat je niks zal voelen ;) Je zag het ook superduidelijk van de buitenkant. Goede zwangerschap gewenst!

Bij mij zag je in het laatste trimester de bobbels zo langs mn buik bewegen. Soms bewoog zelfs de hele buik mee. Stond ie ineens scheef naar de zijkant. 
Ik heb nooit een voetafdruk gezien. Maar je kon duidelijk de bobbel van haar voet zien, of de bult van haar ruggetje, ook als ze dan de hik had. Als haar hoofde even duwde. Gewoon bewegende bulten dus haha

Jazeker! Mijn placenta ligt nu ook voor! 

bij de eerst achter, toen voelde ik de baby al heel snel van binnen(14/15weken) en vanaf 20 weken ook van buiten! 

nu placenta voor en voelde ik pas rond 18/19 weken van binnen de baby duidelijk en volgens mij pas rond 24/25 weken van buiten! Zodra de baby groter is en sterker dan zijn die schopjes zo hard, daarvoor zit niets in de weg hahaha

Terug
Bovenaan