<p>Ik zal even kort proberen uit te leggen wat mijn situatie is in de hoop dat iemand met ervaring mij het 1 en ander kan uitleggen.</p><p>Ik kreeg 2 weken terug (toen was ik 34 weken) te horen dat de baby kleiner was dan de norm. Dit hadden we al verwacht ivm ons vorig kindje en ivm onze eigen lengtes. Het gekke was nu dat we te horen kregen dat mijn placenta niet goed werkt... </p><p>Ik ging toen wat googlen en kwam telkens terecht bij verhalen waarin het ging om baby's die niet goed groeide, of moeders die een zwangerschapsvergiftiging hadden. Nou is beide niet het geval bij mij. De baby groeit goed op haar eigen lijn (weliswaar een lijn onder de norm), zijn de ctg's allemaal goed en beweegt ze enorm veel. Ikzelf heb altijd een normaal tot lage bloeddruk en verder geen symptomen van een zwangerschapsvergiftiging. </p><p>Ik krijg geen verdere info van de gyneagologe over wat er nu precies speelt, want je zou denken dat als alles verder goed groeit en beweegt er niet veel mis moet zijn met een placenta al zou het wat harder moeten werken.</p><p>Nou vraag ik mij af of iemand dit ook heeft meegemaakt en hoe het toen verder ging. Het ziekenhuis heeft namelijk aan mijn vk laten weten (en niet aan mij, want aan communicatieve vaardigheden lijken ze wat achtergesteld) dat ik nu bij hen móet bevallen en ook nog eens móet bevallen aan een ctg. Ze laten alles veel enger lijken dan mijn gevoel (en het gevoel van de vk) zegt...</p><p>Dus ik zou graag willen weten hoe het verder ging en of je uberhaupt nog een niet medische bevalling kon hebben en in hoeverre jij en je baby gezond waren.</p>