Placenta...

Hallo Allemaal,

Bij de echo met 20 weken zeiden ze dat mijn placenta aan de voorzijde van mijn buik ligt. Niet voor de uitgang dus......
Nu is het toch zo dat deze nog kan verschuiven of niet?
Ik vroeg me af, omdat ik nu geen echo meer krijg, of de verloskundig bv. kan weten of de placenta nog steeds aan de voorzijde ligt of niet?
Dit is toch ook belangrijk om te weten?
Ik hoorde ook al dat je geen sex mag hebben als je placenta voor de uitgang ligt. Stel dat je dit niet weet dan heb je het ook lekker voor mekaar toch?

Alvast bedankt voor reageren..........
 
Hallo Ilse,

Als de placenta nu niet voor de uitgang ligt is de kans echt heel erg klein dat dit nog gebeurt. De placenta schuift namelijk naar boven op en niet naar beneden naar de uitgang; dit als gevolg van het groeien van de baarmoeder.

Een evt voorliggende placenta wat eerder in de zwangerschap kan dus altijd nog daar weggaan.

Gr,
Annemieke
 
Hoi Ilse,
Een voorliggende placenta is toch wel wat anders.
Bij mij ligt de placenta ook aan de vooorzijde, het enige wat ik heb, is dat ik pas vrij laat de baby voelde. Pas bij 25 weken dat het wat duidelijker werdt. Maar volgens mij kan de placenat niet verschuiven.
Lieffs Tanja
 
mijn placenta lig ook voor niet voor de opening
de verloskundig heeft tegen mij gezegt dat de placenta allen naar boven groeit omdat je buik ook groeit
als je placenta voor de opening ligt dan doet de gyn altijd nog een echo
en je mag altijd sex hebben alleen als je vruchtwater gebroken is mag je niet
ik moet zeggen dat ik mijn kindje wel weinig voel dit is mijn 2e kindje bij mijn eerste kindje lag de placenta anders

veel sucses
 
Of je placenta aan de voorzijde van je buik ligt is niet belangrijk om te weten, het maakt namelijk voor het verdere verloop van de zwangerschap niks uit.
Veel mensen verwarren dit met een voorliggende placenta of placenta praevia. In dat geval ligt de placenta geheel of gedeeltelijk over de baarmoedermond. Je kunt dan niet vaginaal bevallen, moet rust houden, mag geen gemeenschap hebben etc. De reden hiervoor is dat een voorliggende placenta makkelijk(er) kan gaan bloeden en loslaten. Als de placenta vroeg in de zwangerschap voor de uitgang ligt dan kan het nog dat hij iets mee omhoog wordt getrokken met de groei van de baarmoeder. Echt van plaats veranderen doet de placenta nooit.
Maar jij hoeft je dus echt nergens zorgen over te maken!
 
Terug
Bovenaan