placenta

Ik wist dit omdat ze dat op de echo van 12 weken hadden gezien.
Maar het zegt eigenlijk niet zo veel, want toen lag de placenta onder de baby en toen heb ik met 30 weken nog een echo gehad om te kijken of de placenta daar nogsteeds lag i.v.m. de bevalling. Maar toen lag de placenta gewoon naast de baby, dus wat er op de 12 weken echo te zien is, daar moet je je niet teveel aan vast klampen.

groeten mar
 
llemaal edankt. ik dacht al dat ik iets had gemist. de mevr. die bij ons de echo heeft gemaakt bij 10 weken zei wel: "daar ligt de placenta" maarja ik weet echt niet meer waar dat dat was. Ik ben nu 17 wkn en heb al best wel lang het idee dat ik de baby voel. dus mijn placenta zal wel goed liggen. thnx again.
gr.
 
Bij de pretecho van 17 weken lag de echo bovenin mijn buik aan de achterkant. Helemaal prima dus. Bij de pretecho met 28 weken lag de echo nog steeds aan de achterkant, maar was wel gezakt tot vlak voor de uitgang. Je placenta kan tot 33 weken nog verschuiven.
Ik vind het wel prettig dat ik dat nu weet, want als ik geen pretecho had gehad waren ze er niet achtergekomen.
Over twee weken ben ik 34 weken en dan krijg ik van de vk een echo om te kijken waar de placenta dan ligt. Hopen dat het niet voor de uitgang is...

Sorry, beetje een lang antwoord op je vraag...

gr. Monique
 
Terug
Bovenaan