placenta

Beste zwangeren,

Ik heb gisteren vernomen dat mijn placenta voor de uitgang zit. Heeft iemand advies wat ik het beste kan doen, moet ik rustig aan doen? Heeft iemand hier ook last van gehad en is het vanzelf weer goedgekomen? Ik ben nu bijna 14 wkn.
 
Bij mijn vorige zwangerschap was dit ook het geval. Ik heb een perfecte zwangerschap gehad alleen kon mijn zoontje niet indalen omdat de placenta in de weg zat. Hierdoor bleef hij hoog zitten en had ik veel last van brandend maagzuur. Uiteindelijk is hij met een geplande keizersnede geboren, dat kon niet anders! Toch hebben ze mij verteld dat de placenta ook nog wat op kan trekken maar zelf geloof ik daar niet zo in.
In principe hoef je je dus geen zorgen te maken alleen wordt je kindje misschien met een keizersnede geboren.

Succes en een goede zwangerschap gewenst!!!

Groetjes Kiki
 
Het wil helemaal niet zeggen dat de placenta voor het geboortekanaal blijft zitten. Wanneer je buik verder groeit, heb je heel vaak kans dat de placenta mee omhoog groeit. Dat was bij mij ook het geval. Je hoeft er verder niet om te denken, hoor, alleen wanneer de bevalling dichterbij komt, zou het kunnen dat je dus een keizersnee krijgt.
 
ik heb dit ook (gehad?). Ik denk dat de placenta inmiddels goed zit, maar als dit niet het geval is word er een keizersnede gedaan. Je kan er niets aan doen, maar mij is wel verteld dat je, als je placenta voor het geboortekanaal ligt, geen sex mag hebben ivm bloedingen. Maak je iig geen zorgen, 90% van de gevallen groeit namelijk mee omhoog met de baarmoeder!
Succes, Stephanie 32 weken
 
Beste Amms, ik heb net een echo laten maken. Ben nu 20 weken zwanger en bij de vorige echo zat de placenta ook nog voor de uitgang van het geboortekanaal. Als je kindje groter wordt, komt in de meeste gevallen de placenta hoger te liggen. Ik hoop dat je nu minder ongerust bent. Je moet het gewoon vragen bij de volgende echo. Gr. SAM
 
hoi amms
ik zat dus met hetzelfde rpobleem en was blij met je vraag(en de antw. van de andere meiden)Mij is wel verteld dat er iets sneller bloedinkjes kunnen zijn maar dat dat geen probleem voor het kindje is.vooral na gemeenschap en moeilijke stoelgang kan dit gebeuren.gr jacquleine(ook 14 weken )
 
Terug
Bovenaan