placenta ?????

A

Anoniem

Guest
hoi meiden ,

ik heb misschien een rare vraag hoor

ik heb 2 weken geleden mijn 2de echo gehad was toen 11 weken zwanger .
maar ze hebben volgens mij helemaal niet naar de placenta gekeken??
want ik hoor namelijk verhalen dat ze moeten kijken hoe dat die ligt??

maar ze heben het er bij mij helemaal niet over gehad , volgens mij niet eens naar gekeken?

en de volgende echo heb ik pas bij 20 weken

???

heeft iemand hier antwoord op ????

bedankt

liefs moekje

Bij een echo wordt altijd gekeken naar waar de placenta ligt.
Ze hebben het alleen niet tegen je gezegd.
Neem even contact op met de verloskundige als je wilt weten waar hij ligt, die krijgen een verslag van de echo die gemaakt is en kunnne je dus vertellen waar de placenta bij jou ligt.

Groetjes Saskia

hoi

bedankt voor de snelle reactie

ik moet denk ik wachten tot 15 weken want dan heb ik pas weer een afspraak ,

want ik loop in het ziekenhuis en niet bij een verloskundige

bedankt

groetjes moekje

Hoi,
Ik loop ook in het zh. Heb je geen echokaart gekregen? Daar zetten ze alle metingen
ed op. Daar staat ook op waar de placenta ligt.
Bij mij ligt ie voor en daar staat dus een V. Kijk het maar even na.
Maar het gaat erom dat hij niet onderin ligt. Dan hadden ze het wel gezegd. Verder
maakt het niet zoveel uit waar de placenta ligt.
Fijne zwangerschap verder geniet er lekker van!
Liefs Melanie (22.2wk)

hoi hoi,

nee ik heb in het zkhuis helemaal geen kaart of iets dergelijks gekregen???

zal er de volgende keer eens om vragen.
heb met 15 weken weer een echo

groetjes moekje

en ook jij genieten he van je zwangerschap

sorry schreef het ff verkeerd

heb dan geen echo , maar gewone controle

groetjes

Hallo,

Ik las jullie berichtjes en wou even kwijt dat er weleens onduidelijkheid bestaat over het begrip 'voorliggende placenta'. De één noemt de buikzijde de voorkant, zoals Meltje zegt, maar met voorliggend wordt ook weleens bedoeld dat de placenta voor de baarmoedermond ligt. Als de placenta voor de baarmoedermond blijft liggen (dit kan iets veranderen gedurende de zwangerschap) is een natuurlijke bevalling niet mogelijk. Echter, een placenta die aan de buikzijde ligt kan absoluut geen kwaad. Soms is het wel zo dat je daardoor later de bewegingen van je kindje voelt, maar dat hoeft niet. (Heb ik zelf ook en voelde ons meisje, eerste kindje,  met 18 weken al)

Ik zou er vanuit gaan dat je placenta in ieder geval niet voor de baarmoedermond lag bij de echo, anders hadden ze het wel verteld. Maar vraag het de volgende keer even na.

Groetjes,
Lyanne

hoi,

ik heb het nog eens nagevraagt aan de verloskundige in het ziekenhuis

maar die zegt dat het nog niet belangrijk is waar de baarmoeder ligt omdat het toch nog kan veranderen

en ik krijg in mijn ziekenhuis geen controle/echo kaart , hun zetten alles is het dossier dus dat je zelf niks hoeft bij te houden of meehoeft te nemen als  je komt.

bedankt voor de reactie's

groetjes moekje

Terug
Bovenaan