PLACENTA

HALLO MIEDEN

IK BEN ZWANGER VAN MIJN EERSTE.
BEN NU 35 WEKEN.
DE ZWANGERSCHAP LOOPT NIET ZO ALS GEHOOPT.
GISTERREN BEN IK NAAR HET ZIEKENHUIS GEWEEST IN VERBAND MET DE ACHTERSTAND DIE DE KLEINE HEEFT.
HET IS GEBLEKEN DAT DE PLACENTA NIET MEER GOED ZIJN WERK DOET.
DE LKEINE IS NU +_ 44 CM EN WEEGT 1950 GRAM.
DAT IS DUS VEEL TE LICHT.
MAANDAG NA DE KERST WORDT IK OP GENOMEN.
DE ARTS WOU ME EERST HOUDEN MAAR HIJ ZEI DAT HIJ WEL 3 DAGEN KON REKKEN MAAR OOK NIET LANGER, ANDERS KOMT DE KLEINE IN GEVAAR.
IK WEET NIET WAT HET ALLEMAAL IN HOUDT.
IK BEN ERG BANG.
IK HOOP DAT IEMAND MIJ HIER WAT MEER OVER KAN VERTELLEN EN MIJ EEN BEETJE GERUST KAN STELLEN.
IK WEET NIET WAT ER ALLEMAAL NU GAAT GEBEUREN.
WIE WIL MIJ HIER MEE HELPEN.

GROETJES SILVIA K

Hi lieverd, je zal moeten rusten misschien dat ze de bevalling niet. Als je placenta niet meer werkt zal de kleine geboren moeten worden. Hoe dat zal gaan weet ik niet of je ingeleid wordt en daardoor een natuurlijke bevalling krijgt of een keizersnede. Maar als je kleine geboren wordt dan zal zij of hem zeker in de couveuse komen gezien het gewicht en de leeftijd van de baby. Je wordt hierin heel goed begeleid door de kinderafdeling. Afhankelijk van de groeiachterstand zal moeten blijken of je kindje zelstandig kan ademen, een sonde krijgt voor de voeding en eventueel een infuus. Zelf ben ik op 23 -11 moeder geworden van een premature tweeling mocht je jezelf afvragen hoe ik dit weet. Het is niet makkelijk en ik kan mij dus echt als geen ander voorstellen hoe bang je ben. Geloof echter in jezelf en 1900 gram is al bijna 2 kg moet je denken. Prematuren zijn heel erg snel moe en dat is dus ook een reden voor de sonde: ze worden hiermee bijgevoed of helemaal afhankelijk of ze wakker zijn. Ook al ziet het er heel erg akelig uit ze voelen het niet als die erin zit. Zelf was ik trouwens ook 35 weken erg toevallig. Ik kan je niet verzekeren dat het allemaal goed komt sorry ik ben geen arts en ik weet je medische geschiedenis niet. Wel weet ik dat je al 35 weken bent, nogmaals het kindje toch bijna 2 kg en je komt in hele goede handen. Prematuren kunnen erg rood zien dus schrik hier niet van - ze maken meer rode bloedcellen aan of zoiets. Je ouders zullen erbij mogen voor de rest niemand. De couveuse kamer is erg warm. Na de couveuse heb je de acclamatisatie kamer (warm maar iets minder) en vervolgens een normale kamer waar het ook redelijk warm is hoor maar ziekenhuizen zijn toch iets warmer. Als het goed is zal bij je opname jullie wel goed ingelicht worden. Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen. Groeten Chantal

hoi silvia,

ik heb hetzelfde meegemaakt, ik kwam met 20 weken met groeiachterstand bij de gyn, toen was het nog niets verontrustend, maar naar 3 weken had de baby 3 weken groeiachterstand, ik moest streng onder controle blijven en werd op alles wat er ging komen voorbereid, met 34 weken werd ik opgenomen en moest 2 x per dag aan de ctg en volledige bedrust, naar 4 dagen ging het niet meer goed ik lag aan de ctg en de baby kreeg een dipper er werd overlegt, en de verpleging kwam terug met een kar waarop stond spoedsectio, ik schrok, mijn man snel gebeld en een half uur later was onze 3 e zoon er, hij deed het gelijk goed maar we schrokken hoe klein hij was, hij woog 1385 gram en +- 40 cm, hij heeft 1 maand in het ziekenhuis gelegen, hij is nu 8 maanden en het gaat erg goed hij kruipt zelfs al.

sterkte met alles.
als je nog wat wilt weten mag je me altijd mailen mijn e mail is: amf.vanlaar@planet.nl

nou, ik zo me niet zo druk maken hoor, teneertse is het al 35 weken! 32 is nl cruciaal, ten tweede er worden echt heel veel kinderen genoren die nog lichter zijn en een het uitstekend leven hebben!
Mijn broer die echt nu flink groot is woog 3700 gram!
niet etveel stressen hoor, het zegt niet heel veel allemaal....

Terug
Bovenaan