Placenta

Zijn er hier nog meer meiden die de placenta aan de voorkant hebben liggen ?
Ik wel, bij de 1e 2 lag de placenta achter en nu dus voor, zo heb ik alles meegemaakt ;) maar baal er stiekum wel een beetje van, want zo voel je de baby later en ook minder...
Was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ?

hier ook bij de eerste en de tweede lag hij achter
en nu voor :-(
ben vandaag 17 weken en heb nog niks gevoelt
vind het wel jammer
zit er toch een beetje op te wachten :)

Bij mij ligt de placenta ook voor, maar ik voel wel leven. Bij al mijn kinders heeft de placenta voor gelegen. Het heeft alleen bij de derde invloed gehad op het voelen, ik voelde haar vrij laat.
Nu voel ik leven vanaf 15 weken.

Bij mij ligt de placenta ook voor en voel daarom ook niet heel veel van de bewegingen, alleen nu links en rechts onder. Bij de vorige zwangerschap had ik hetzelfde.

Al denk ik ook dat dit indje rustiger is, tijdens de echo lag hij niet goed om goed te kunnen kijken of de rug helemaal dicht was, maar al die tijd niet echt bewogen, ook niet na plagen van de gynaecoloog. Uiteindelijk wel even snel gezien hoor.

Ik kom even inbreken vanuit de septemberclub.
Bij mij ligt de placenta ook voor, maar vanaf 18 weken voelde ik duidelijk leven. Morgen ben ik 39 weken en inmiddels is mijn buikwand al een paar weken op meerdere plekken van binnen helemaal beurs, ben juist blij als de baby zich even rustig houdt. Het hangt er dus meer van af hoe actief je baby is ipv de ligging van je placenta. Het klinkt misschien raar, maar ik ben nu juist blij dat de placenta aan de voorkant ligt! Het hoeft dus niet nadelig te zijn als de placenta aan de voorkant ligt, hopelijk spreek ik jullie hiermee een beetje moed in ;)

Terug
Bovenaan