placenta

Hallo,
ik ben nieuw op het forum en had een vraagje.
Tijdens mijn SEO vorige week bleek dat de placenta op nog geen twee cm van de baarmoedermond ligt. Ik krijg hierdoor over een aantal weken nog een echo om te kijken of de placenta meegroeit naar boven. Zo niet zou dit mijn 'grootse' plannen voor een vaginale bevalling ( na een keizersnede) wel eens kunnen gaan verpesten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Toevallig heeft mijn schoonzus hetzelfde "probleem". Bij haar zeiden ze dat ze moeten afwachten, het kan nog tot ver in de zwangerschap veranderen. Sterkte!

Ben een maart mama en zat even hier te kijken.ook tijdens onze 20 weken echo bleek de placenta voor de uitgang te liggen.ze zeiden dat de kans heel groot was dat die omhoog zou gaan verder in de zwangerschap en dan normaal kan bevallen.nu heb ik over 1,5 week nog een echo om te kijken of ie weg is,zoniet dan word het een keizersnede,want met 34 weken moet het weg zijn,maar de verloskundige zei dat de kans heel groot was dat ie dan weg is,,,hoop het maar zit niet op een keizersnede te wachen zeker niet na 2 goede bevallingen en nog kleine kids in huis
duim voor je dat goed komt en voor mezelf natuurlijk ook

liefs jootje

Hoi Jootje,
ik hoop voor je dat je echo een goede uitslag zal geven. Ik zou het inderdaad ook erg vervelend en moeilijk vinden om een keizersnede te moeten krijgen. Ik ben namelijk van de tweede met een geplande keizersnede bevallen vanwege het feit dat meneer erg ongelukkig rechtop bleef zitten met een been omhoog en een been omlaag. Ik leek dus geen keus te hebben. Tijdens de operatie bleek de kleine toch nog gedraait te zijn in de laatste paar dagen. Helaas was dit niet gecontroleerd met een echo. Hier heb ik een flinke knauw (psychisch) aan overgehouden. (tja, controlfreakje he). Dit is mijn laatste kans om het helemaal te doen zoals ik het zelf zou willen. Met enkele beperkingen weliswaar, maar toch. Dit zou dan wel eens flink wat roet in het eten kunnen gooien.
Ach, we hopen maar op het beste. Meer kun je toch ook niet doen.
Ik had trouwens nooit gedacht dat ik zo'n forummama zou zijn, maar ik vind het toch wel erg prettig om alle gedachten zo eens te delen. (mijn vriendinnen kennen het verhaal nu wel.)
succes en groeten Val

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij kwamen we er achter toen ik wat bloed verloor. Ik heb toen met 26 weken een spoedecho gehad.
Toen ik met 30 weken terug kwam was ie nog niet omhoog gegroeid. Volgens mijn vk was dit niet zo verwonderlijk want pas vanaf de 30e gaat ook het onderste gedeelte van de baarmoeder meegroeien.
Bij 35 weken was de placenta netjes omhoog gegroeid en kon ik gewoon vaginaal bevallen, wat ik ook gedaan heb.

Hey bloempje27,
dat is wel even interessant om te weten. Dan verbaast het me wel dat ze dus met 30 weken al gaan kijken naar de groei. Ik ga met 26 weken met mijn 'grote' kinderen naar de pretecho en dacht daar alvast een voorkijkje te nemen. Maar dat heeft dus helemaal geen zin. Dat is fijn om te weten. Anders had ik me maar weeral zorgen lopen maken om niks.
Ik zou deze, laatste, keer echt heel graag weer vaginaal bevallen. Bedankt.

Terug
Bovenaan