placeta ligt voor de uitgang

Hoi Dames,

Ik post niet zoveel, maar ik lees altijd mee met jullie verhalen.
Nu wil ik toch graag even mijn hart luchten.
Al vanaf de 20 weken echo weet ik dat mijn placenta laag en aan de voorkant van mijn buik, dus voor de uitgang ligt.
Er is mij verteld dat hij nog wel mee naar boven kan groeien, maar dat hoeft niet.
Is dat niet het geval dan zal ik een geplande keizersnede krijgen. Dat heb ik natuurlijk liever niet, maar als het moet, dan moet het.
Nou krijg ik waarschijnlijk pas over 4 weken te horen of de placenta naar boven is gegroeid of niet.
Dus dat duurt nog wel even, en wordt er toch een beetje zenuwachtig over. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes Inge

Hallo Inge,

Ik weet niet hoeveel weken je op dit moment bent? Ik kreeg het ook te horen bij 20 weken en heb vorige week weer een echo gehad (30wk) en kreeg te horen dat hij nog steeds voor de uitgang lag en ik er rekening mee moest houden dat ik bloedingen zou kunnen gaan krijgen. De dag na de echo was het gelijk raak en ben ik 2 nachten opgenomen in het ziekenhuis omdat ik wat bloedverlies had. Kan volgens het ziekenhuis geen last voor de baby omdat ze het in de gaten houden. Ze hebben me vertelt dat het nog wel vaker voor kan gaan komen dat ik opgenomen wordt met bloedingen. Over 3 weken krijgen we een echo om te kijken of de placenta op zij gegaan is, en als dat niet het geval is wordt het een keizersnede. Zo.. heel verhaal.. helaas is het dus afwachten voor je nog 4 weken..

Hoi Ik26,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik moet morgen naar de gyn. maar de laatste keer zei hij dat hij pas vanaf 32 weken kan gaan kijken. Ik ben nu pas 30 weken, dus ik ga er vanuit dat hij nu nog niet zal gaan kijken.
Vervelend dat je last hebt van bloedingen zeg. Dat lijkt me best wel eng! Het is ons eerste kindje, dus we zijn nog hartstikke bleu.

Ik hoop dat alles goed blijft gaan, en je placenta toch nog wat opschuift.
Ik hoop dat je me een beetje op de hoogte houdt.
Zal zelf ook laten weten wat de gyn gezegt heeft.

Groetjes

hey Inge..

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wilde je toch ff steunen! Dit maakt het natuurlijk ook nog eens spannend omdat dit je eerste is! Groot gelijk dat je dan hier even je hart lucht hier!

dikke knuffel

De andere Ingeborg

Alvast veel succes morgen en hoop dat ze je een beetje gerust kunnen stellen! Voor ons is het ook ons eerste kindje dus weet precies hoe jullie jezelf moeten voelen. Hoor graag van je morgen hoe het gegaan is, succes en sterkte gr. Cisca

ik heb er geen ervaring mee, maar kan me wel voorstellen dat je ongerust/onzeker maakt! hopelijk kan de gyn je wat gerust stellen. Laat je even weten hoe het is gegaan?

Liefs!

Hoi Inge!

Bij mij hetzelfde verhaal als bij jou.. Ook met de 20 wk echo te horen gekregen van een voor liggende en laag voor de uitgang liggende placenta.. Ook gewaarschuwd voor bloedingen en afgeraden om naar t buitenland op vakantie te gaan...

Ik ben as zaterdag 32 weken zwanger en krijg as vrijdag de echo voor placenta.. (en tevens weer een groei echo). In de meeste gevallen merk je er niks van en groeit de placenta keurig mee omhoog (blijft wel altijd voor liggen) als de buik gaat groeien.

Mocht dit idd niet t geval zijn krijg je een geplande keizersnee. In mijn geval voor/met 38 wk aangezien onze oudste met 38 wk geboren is.

Blijft even spannend dus... Maar wie weet kijkt de gynecoloog wel even hoor, kan natuurlijk nooit kwaad...

Ik laat je vrijdag weten hoe het er met mijn placenta voorstaat ;-)!!!

Terug
Bovenaan