Plafondventilator (pasgeboren baby) of een Dyson hot&cool

<p>Ik die al een tijdje op tegen de hitte in de zomer, en dan vooral ‘s nachts.</p><p>we hebben platdak en in de zomer word het binnen ook wel lekker warm, heb al gekeken naar een inbouw airco, maar dit is ook aan de prijzige kant, en met een baby laat je die niet aan staan de hele nacht en zal de warmte ook wel weer komen. En dat voor minimaal €1800...</p><p>nu ben ik benieuwd naar ervaringen of iemand hier een plafondventilator heeft en of dit helpt om niet zwetend wakker te worden.</p><p>of ervaring met zo’n dyson (hot&cold) of de luchtreiniger.</p><p>- word je er niet verkouden van?</p><p>- is het geruisloos?</p><p>- mag het bij een pasgeboren baby (co-sleepen) op de laagste stand aan blijven ‘s nachts? Zal het ook nog aan kraamzorg/VK vragen. </p><p>- werkt het echt? (Snap dat het niet de ruimte zal koelen zoals een airco)</p><p>met middag dutjes etc. Zie ik echt op tegen de zomer... nog meer mensen? En als het zo warm word als vorig jaar, pfff zo sneu ook voor zo’n pasgeboren baby, of hebben die er minder last van?</p><p>Tips zijn welkom!! :-D</p>

Wij hebben net een portable airco aangeschaft! Was 750 euro dus niet heel goedkoop. Maar qua situatie vrijwel gelijk aan jouw situatie, plat dak bij onze slaapkamer en ik en mijn vriend zagen het ook echt niet zitten straks met een kleine baby in die hitte zoals vorig jaar te zitten. En hoogzwanger lijkt het me ook geen pretje. Een ventilator hadden we al, en dat hielp vorig jaar op zich wel iets, maar een baby een constante luchtstroom in zn gezicht zetten leek ons ook niet zo’n goed plan. 
Overal lees je daarnaast dat een baby het beste slaapt bij een temperatuur van 18 graden, dat ga je met een ventilator echt niet redden. Ik weet niet wat jullie budget is, maar een ‘portable’ airco is wel de moeite waard eens te bekijken! (Portable niet bepaald, hij is vrij groot haha, maar portable in de zin van dat je hem zelf ergens kunt neerzetten)
Het is even een investering, maar wij zijn er erg blij mee. Hij maakt niet veel geluid, een beetje in het begin (als de kamer al heet is en hij begint net af te koelen). Wij zetten hem 2 uur voor we gaan slapen aan ongeveer. 

Wij hadden nog een ventilator maar dat werkt eigenlijk niet, want het verkoelt niet zoals een airco. 
Daarom deze week een portable airco aangeschaft via de mediamarkt (vriend geeft gekocht volgrns mij was het maar zo’n 300 euro). En hij werkt echt prima! Zetten hem ook aan voordat we gaan slapen. Je hebt een zachtere stand waar ik zelf bij vind dat je ook tijdens het slapen er geen last van hebt. En aangezien het de ruimte echt afkoeld wat mij betreft beter dan ventilator.
Vind het voor de baby ook belangrijk dat ze straks niet in bloedhete kamer hoeft te slapen. Ik weet alleen niet of een airco ook aan mag staan als ze slaapt?

Volgens mij wel, alleen niet té koud. Ik weet niet of die van jullie dat ook heeft maar die van ons heeft verschillende standen, waarvan er eentje wel geschikt is om te slapen (daarin blaast ie niet ofzo). Vriend heeft het allemaal uitgezocht haha ?

We hebben een mobiele airco, maar dat ding maakt teveel herrie dat die in de kast staat haha. Altijd gedoe met die slang naar buiten, en eenmaal de airco uit dan was het zo weer warm ‘s nachts, vandaar ik dacht aan de hele goeie ventilator die van dyson kost ook wel even €600, maar die kan misschien weer geruisloos de hele nacht aan..
lastig hoor, liefst een inbouw airco maar dat is zo prijzig! En straks mag die niet eens aan met een baby hihi. 

Mocht je kiezen voor een mobiele airco pas dan goed op. Mobiele airco’s zijn in de zomer de grootste veroorzakers van brand. Als je er dan toch 1 koopt laat je dan goed informeren en zet hem nooit aan als je er niet bij bent. 
Wij hebben 2 airco units laten inbouwen in de slaapkamer en woonkamer niet goedkoop maar wij zijn er zo ontzettend blij mee, een super investering.. weet niet of jullie een koophuis of een huurhuis hebben?
je hebt wel ruimte nodig voor de buiten-unit. 
Zelf lang gehuurd met een plat dak en in de zomer kon het wel 45 graden worden binnen.. niet te doen. 
Een vaste airco is erg prijzig maar je hebt er echt profijt van. Het is toegevoegde waarde op een koophuis en je kunt hem wel gewoon zonder zorgen gebruiken. Als je een huurhuis heb kun je misschien de kosten splitten met je huurbaas mocht daar de verhoudingen goed zijn.. voor hem/haar ook alleen maar voordeel. 

Terug
Bovenaan