plakken

Hallo,

Mijn dochter van 15 maand is momenteel niet bij me weg te slaan. Best gezellig, maar ja er moet toch ook wat in huis gebeuren! Als ik even de kamer uitloop dan is het brullen!! Ik probeer er niet teveel aan toe te geven, maar is soms wel moeilijk. Misschien komt het doordat ik altijd thuis ben. (werk thuis als gastouder) maar ik hoop dat het een fase is! Ook als mijn man thuis is blijft ze me claimen. Soms best vermoeiend. Hebben jullie ervaring/ tips hiermee??

Alvast bedankt!!
 
hoi ciomama,

ik herken het helemaal
al is het bij mij momenteel met vlagen. de ene keer wat meer dan de andere keer.
als ik toch even naar boven moet (was aanzetten oid) dan laat ik haar toch even mopperen en vaak zet ik dan even bumba aan (heilig hier) en dan kan ik haar wel een paar minuten vermaken.
hopelijk is dit een tip voor je door haar eerst af te leiden en dan zeggen van mama gaat nu even naar boven om dit of dat te doen. ga jij lief kijken? mijn dochter is nu 22 maanden
 
Nog zo eentje hier... alsof ik stroop aan mijn kont heb. Zelfs als ik naar de keuken loop en ze me kan blijven zien, loopt ze achter me aan. Zit ze bij papa en ik kom erbij zitten dan wil ze weer bij mij... enz..
Ze heeft ook een tijd hysterisch gehuild als ik even naar boven vertrok. Dat is nu over. Het is gewoon verlatingsangst geweest. Dat hebben ze allemaal rond die leeftijd. Niet te lang alleen laten, maar soms moet je het gewoon even doen al is het maar voor 1 minuut. dan kunnen ze leren dat je weer terug komt.

Het zijn allemaal fases... maar wel lastig!
 
Ja hier ook eentje, inmiddels is dat een stuk minder geworden maar ik moest bij haar in de buurt blijven, anders was het niet een beetje huilen nee brullen wat ze deed. Als ze kon zien ging het prima maar zodra ik maar een stap richting de gang zette begon ze al!!! Inmiddels is de heftigste fase voorbij en heeft ze er nu minder last van, maar ........ even naar boven lopen dat gaat niet meer rustig.

Helaas heb ik geen tips, ja de tv (even afleiding) dat hielp nog weleens, maar meer ook niet.

Succes Gr.
 
Ook ik he zo'n beenklever in huis, erg lief natuurlijk maar zo nu en dan ook erg lastig. Ik zet hem gewoon in de box en doe mijn ding, laat hem rustig 10 minuten brullen. Na 10 minuten gaat hij lief spelen en is hij het beenkleven vergeten. Suc6
 
Terug
Bovenaan