plannen kinderopvang

Ook al wist ik wel dat het nieuwe kabinet flinke bezuinigingen zou gaan doorvoeren wat betreft de kinderopvang, ben ik toch geschrokken wat ons dat straks waarschijnlijk extra gaat kosten. Onze 2de is op komst en als we uitgaan van 2 kinderen 2 dagen in de week naar de opvang zou ons dit 3000 euro op een jaar extra kunnen gaan kosten. Nou goed zeg eens 200 euro per maand. waarschijnlijk gaat de zorgpremie ook nog eens flink omhoog.
Dit zou voor ons inhouden, dat ons extraatje er aan gaat en dat vind ik best een eng vooruitzicht.
Hebben jullie hier al over nagedacht en misschien een oplossing in het vooruitzicht om kosten te drukken????
 
pfff, ik heb mn kop eigenlijk nog een beetje in het zand...... Wij hebben ook twee kids en financieel is het nu al niet heel ruim.... Nou goed, we zijn net gestopt met roken dus hebben voor ons gevoel elke maand ineens 130 euro over...... Maar daar gaan we het denk ik niet mee redden volgend jaar.....

Misschien toch nog minder luxe zoals eten en drinken hahahahah......

Ik weet het echt niet hoor, komt tijd komt raad (hoop ik)
 
Ik heb min of meer besloten om nog niet aan het werk te gaan omdat het me veel meer gaat kosten dan er binnen komt. Meer kosten kinderopvang, meer betalen voor de ziekenfondspremie, minder zorgtoeslag, kindertoeslag en wat al niet meer. Roken doe ik gelukkig niet!

Het is niet erg ruim zo maar het kan. Ik kijk wel om me heen voor een job maar als ik alles moet inleveren dan ben ik liever bij mijn kind.

Eerst moesten de moeders massaal aan de slag en nu bij wijze van spreken achter het aanrecht.

De vooruitzichten zijn niet best maar het zal tzt wel weer veranderen en wie weet valt dit kabinet ook in een mum van tijd en moeten we weeeeeer stemmen!
 
Hoi,

Ik zat met hetzelfde probleem. Wij hebben 1 kind, maar het was voor ons niet te doen als ik ging werken. Dan kon ik van mijn salaris de opvang betalen en hield ik niks over. Ik heb ervoor gekozen om thuis te blijven en om als gastouder te gaan werken. Nu ben ik altijd thuis en ik verdien er een leuk bedrag mee. Mijn meidje vind het helemaal leuk en is al dikke vriendinnen met de kids haha.

Groetjes!
 
inmiddels weer een jaar later nog meer bezuinigingen in de kinderopvang. het gaat ouders nog meer kosten, maar wees een reëel vroeger was die toeslag er niet een sen ook toen werkten ouders gewoon.zie het als iets moois dat je een deel, hoe dan ook terugkrijgt toch. als je aan kinderen begint en je wilt blijven werken zal je toch echt eraan geloven moeten dat het nu eenmaal geld kost je kind goed te laten opvangen.je kan ook overwegen minder te gaan werken of je kind bij een gastouder te laten opvangen, deze zijn veel flexibeler en bovendien betaal je per uur en niet per dagdeel, wat bij een kdv wel het geval is. als je je kind om 4 uur wilt halen betaal je tot 4 uur en niet tot 6.
 
Terug
Bovenaan