Plannen maken...

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Waar ik inmiddels tegenaan loop is het volgende: hoe maak je je plannen op de lange termijn als je actief bezig bent met het krijgen van een kindje?

Wij zijn nu bijna een half jaar verder sinds de wens een 'actie' is geworden en omdat we er ontspannen mee om willen gaan, hebben we na de eerste 2, 3 maanden gezegd: we houden er natuurlijk rekening mee dat we elke maand zwanger kunnen worden en dat dat ons leven op de kop gooit, maar we willen niet alle plannen (zoals reizen) bij voorbaat al niet eens beginnen omdat we tegen die tijd zwanger zouden kunnen zijn. Maar als je dan plannen maakt voor aanstaande zomer, speelt het toch in je achterhoofd... Wat als je zwanger bent... Zie je het dan nog wel zitten? Je hebt natuurlijk geen idee hoe of wat, als het zover zou zijn...

Kortom, hoe hou je het evenwicht tussen je leven door laten gaan (ik wil niet alles 'on hold' zetten, voor hetzelfde geld duurt het nog een tijd), en ruimte en rust houden voor als je wel zwanger zou zijn...

Hoe ervaren jullie dit?

Hoi Emilie-Ann

we letten bijvoorbeeld op waar we op vakantie gaan, zijn er geen gevaarlijke spuiten nodig en voor de rest gaan we eigenlijk gewoon door met waar we mee bezig zijn. Bij feestjes kun je gewoon de bob zijn en bij klussen in huis doet mijn vriend toch de zwaarste dingen.

xx Jolijn

Hey!

Ik ben zelf gestopt met alles opzij zetten. Wij zijn al 2.5 jaar bezig, dus opzij zetten doen we niet meer. Wij hebben een tijd terug ook onze zomervakantie naar Italië al geboekt. Gewoon met de auto. Mocht ik zwanger zijn en het gaat allemaal niet zo lekker, zien we het dan wel weer. Gwoon een extra overnachting heen en terug ofzo. En anders hebben we een annuleringsverzekering.

Als je echt vliegreizen wil boeken, zou ik wachten tot je zeker bent dat je dan nog mag vliegen. Je kunt dan wel bijv. 4 maanden vantevoren boeken, als je die maand zwanger bent geworden.

Ik zou zeker niet alles opzij gaan zetten. Wij zijn twee jaar dichtbij huis gebleven: zomervakantie in Duitsland en we hebben twee keer een rot vakantie gehad wat betreft het weer. Nu lekker naar de zon!
De kans is groot dat ik in de zomer zwanger ben, gezien we nu met behandelingen bezig zijn, maar dat zien we dan wel. Overal is een oplossing voor!

Als je nu alles opzij gaat zetten heb je ook kans dat je er onbewust toch te veel mee bezig bent en dat kan averechts werken!

Liefs Daisy

Hai Emilie-An,

Ik ben het met de dames eens!! Wij zijn zelf helaas ook al een hele tijd bezig en ondanks dat je overal rekening mee probeert te houden, werkt dat niet hoor! Als ik jou was zou ik lekker je zomer vakantie gaan boeken en indd met een annuleringsverzekering zodat, als je zwanger mocht zijn, je vakantie nog om kan zetten......

Overal is een oplossing voor hoor meid. Ik ga zelf over 4 maanden trouwen en ik heb geen rekening gehouden met het kopen van mijn jurk, mocht ik dan zwanger zijn, dan komt er wel weer een oplossing en wij gaan altijd laat op vakantie (eind Aug, begin Sept) en wij hebben wel besloten pas laat te boeken....

Je moet ook gewoon lekker in het 'nu' leven en het is goed dat je rekening houd met bepaalde situaties maar ik zou niet je leven erdoor laten beheersen, hoe moeilijk dat ook is en zoals Daisy zegt: het kan ook averechts werken...

Sterkte!! Liefs Lynn.

Hier idd hetzelfde "probleem" wij willen graag nog een verre reis maken maar durf het nu niet te bespreken omdat nog niet duidelijk is wat bij ons de volgende stap is in de mm. Wij boeken zo ie zo altijd pas laat maar zodra we meer weten gaan we rekenen hoor of we kunnen gaan :) we gaan dan pas in het najaar dus dat is nog wel ver weg.......

Voor de zomer gewoon boeken hoor!

Hoi Emilie-an,

wij houden eigenlijk nergens rekening mee. Wij gaan eind juli, begin augustus 2 weken naar zuidfrankrijk. We zien het wel tegen die tijd.
Er is wel 1 maand die wij overslaan mocht het zo ver komen. Ik wil namelijk niet uitgerekend zijn in december. ik zou dan namelijk rond 20 december uitgerekend zijn en we hebben al een zoon die op 28 december jarig is en een nichtje die op 8 december jarig is. Al met al met sinterklaas en kerst hebben we genoeg te vieren in december.

Maar wij beginnen pas rekening te houden met het feit dat het zo is als het echt zo is!

Heel herkenbaar, je kan niet je hele leven pauzeren voor iets wat niet te plannen is.
We hebben wintersport een keer overgeslagen - achteraf helemaal niet nodig.

Last minute zijn er ook veel leuke uitstapjes te regelen voor een prikkie. Blijf plannen en dromen over reizen. Annuleringsverzekering -- moet je wel even navragen of zwangerschap reden is om te anneleren - vaak is dat namelijk niet het geval.

Laat niet je kinderwens alles overheersen - daar wordt je leven niet beter van - makkelijker gezegd dan gedaan.
Sterkte

Ik ken het ook en dan ook mn in mijn werk. Ik heb al jaren bepaalde stappen niet durven nemen (nieuwe baan, hogere functie), eerst omdat ik zwanger wilde worden, toen omdat ik (na anderhalf jaar wachten) zwanger werd, toen omdat ik een kleintje had, toen omdat ik graag snel weer voor een tweede wilde gaan en nu ben ik al weer in ronde 9 beland. Zo al met al een jaar of 5 dat ik mijn leven inricht naar mijn kinderwens.

Nu ben ik gevraagd voor een opleidingsprogramma en weer die twijfel: moet ik het nu wel doen of niet, want ik hoop toch binnen 2 jaar wel een kleintje te krijgen. Maar ja, deze kans krijg ik ook niet nog een keer. Toch besloten om er voor te gaan en als ik toch zwanger wordt, dan kijken of er nog een mouw aan is te passen. Maar echt lekker voelt het ook niet.

Wel gaan we een vakantie boeken naar t buitenland. Ook daar al een aantal jaren de 'veilige weg' gekozen, maar veel slecht weer gehad en ik wil nu ok wel eens zon. Dus... wij gaan ervoor: in juni op vliegvakantie ergens naar de zon met zijn drietjes (en wie weet toch met zijn viertjes ;-)

gr.
Wenser

Terug
Bovenaan