plannen zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Misschien is dit voor jullie herkenbaar? Voordat wij serieus stopten met de pil (ik zit nu in ronde 2) dachten we altijd:  een babytje rond sinterklaas/kerst/oud en nieuw  is niet 'handig' (t zoontje van een collegaatje is eerste kerstdag jarig, dat vond ik altijd zo stom "gepland" van hun!), in januari zijn mijn vriend en ik beiden jarig, dus ook liever niet in die maand...

Maar nu ik hier al een tijdje meelees ben ik daar helemaal van teruggekomen, als ik lees hoe lang sommigen van jullie al bezig zijn (sorry, ik wil niemand kwetsen)  ben ik me er van bewust geworden dat je eigenlijk niks te kiezen hebt wat dat betreft, dacht daar eerst veel te simpel over, dus ik hoop dat wij nu mogen rekenen op een decemberbabytje!

Ik word wel een hoop wijzer op dit forum, bedankt!

Liefs Muizeke

Hoi Muizeke,

Ik vind het heel goed van je, dat je je durft te uiten en je eigenlijke voorkeur durft kenbaar te maken op het forum.
Het is ook altijd wel, dat herken ik van mijzelf, ( wel of niet in een bepaalde maand zwanger te willen zijn) een voorkeur die je misschien best mag hebben, maar of het uitkomt is natuurlijk altijd maar de vraag.

Een zwangerschap valt niet te plannen..

Ik ben de gelukkige moeder van een zoon van bijna 3 en mijn man en ik waren eind vorig jaar helemaal klaar om voor een tweede te gaan.. Ik was in januari zwanger, maar dit eindigde helaas in februari in een miskraam. Voor mijn gevoel had ik zoiets ik wil meteen weer doorgaan. Nu gooit mijn hele cyclus roet in het eten want die is totaal van het pad..   Ik ben inmiddels al 2 x met spoed in het ziekenhuis terecht gekomen ivm hevige bloedingen ( maar alles is goed zeggen ze). Nu moet ik dus noodgedwongen een aantal maanden aan de pil om te zorgen dat mijn cyclus zich weer herstelt.
Voor mij dus voorlopig geen nieuwe zwangerschap, helaas..
Het doet zeer maar ik geloof best dat alles goed zal komen en ik vast wel een keer zo'n 2e mooie wondertje in mijn armen zal houden.

Ik hoop voor jou dat je een mooi decemberkindje zal krijgen en zo niet, Januari is ook een prima maand toch!

Heel veel succes,

Liefs,

Suus.

Ik begrijp jou wel hoor.
Wij zijn al lang bezig om een tweede te krijgen en vanochtend dacht ik nog.....als ik deze maand wel zwanger raak komt de verjaardag van mijn partner wel erg dichtbij.

Maar weet je, het is helemaal niet erg om daar over na te denken, we moeten ons alleen wel realiseren dat wij dat zelf niet in de hand hebben.
Dat is net als een bepaald leeftijdsverschil tussen je kinderen, ik heb daar geen keuze meer over. De wens was 2,5 jaar verschil, inmiddels is mijn eerste 3,5 en ben ik nog niet zwanger....dus.....

Maar nogmaals................dromen mag best!

gr mama van MD

Hoi Suus en Mama van MD,

Bedankt voor jullie lieve  reacties, ja ik wist voordat ik het schreef niet of ik op iemands hartje zou trappen, maar zo dacht ik er eerst altijd over, jeetje suus wat een heftig verhaal,  mijn vader  zegt altijd: alles komt goed! En daar geloof ik ook in dus ook voor jou komt t vast allemaal goed.

En MD het klopt dat je er wel over na mag denken, maar ik voelde me al bijna schuldig mocht t bij ons deze ronde raak zijn, tegenover een evt. babytje omdat ik december geen fijne maand vond voor een geboorte, snap je?

Waaaaaah ik denk er op het moment ook wel een beetje erg veel over na, het is net alsof we na het stoppen met de pil in het diepe zijn gesprongen (zo voelt het een beetje), ik dacht er (voor het ontdekken van dit forum hihi) eerst allemaal wat simpeler over, maar als je hier een tijdje rondhangt en leest wat er allemaal kan gebeuren... dan wordt je wel even met je neus op de realiteit gedrukt zeg maar.

Liefs Muizeke,
PS: ben benieuw hoe vaak ik nu moet proberen mijn reactie te plaatsen, met het eerste bericht ben ik een kwartier aan het worstelen geweest!

Hoi Muizeke,

Ik kopier nu eerst mijn bericht voor dat ik op plaats bericht druk, anders ben ik echt mijn hele tekst weer kwijt.

Op het moment dat ik stopte met de pil bij mijn eerste voelde ik me daarna ook behoorlijk in het diepe gegooid, en ookal denk je, we doen rustig aan en we zien het wel.. dat gevoel is ( bij mij toen) heel sterk geweest en dat kan je niet uitschakelen!!

Laat het gewoon lekker over je heen komen en geniet van alle mooie momenten straks als je eventueel zwanger bent, het is zo leuk!

Mijn zoon is ook zo'n heerlijk mannetje en mijn man zegt altijd dat ik overloop van moederliefde om hem dat te geven..
Mijn zoon is nu ook een heerlijke afleiding met zijn eigenwijze streken..

Ik ga straks een stukje afstand nemen van het forum denk ik zo.. misschien dat ik dan even mijn zinnen op iets anders kan zetten ipv zwanger worden!!

Ik zal wel in de gaten houden of je straks zwanger bent hoor!! zou ik erg leuk voor je vinden!

Liefs,

Suus

Hoi Suus,
Kan me voorstellen dat je misschien wat afstand wilt nemen, misschien dat dat ook wel helpt? Dan ben je er misschienwat minder mee bezig? Maar geniet van je kleine! Het lijkt me op dit moment het mooiste wat je kan overkomen.

Het lijkt ons ook zo super om zo'n kleintje van onszelf te krijgen. Mijn vriend was een hele grappige baby om te zien, grote rooie wangen (alweer 29 jaar geleden) hihi. We hebben er gewoon superveel zin in. Ik was er al wat eerder aan toe dan mijn vriend, maar nu hij ook graag wil kan het allemaal niet snel genoeg...terwijl je hiervoor eigenlijk best geduldig aangelegd moet zijn, maar dat ben ik helaas niet. Maar eigenlijk kan mijn humeur al niet meer stuk sinds we ervoor gaan, het idee dat we dat echt samen willen... daar gaat niks boven.

We hebben trouwens niemand in onze omgeving verteld dat we gestopt zijn met de pil, dat willen we pas doen als het 'gelukt' is. Nou heeft mijn moeder thuis dat mooie boek 'het grote wonder' (met al die foto's van binnen in de buik) en die zou ik graag willen lezen, alleen kan ik er niet om vragen zonder dat ze iets vermoed hahaha. Heb daarom maar dat boek van aukje van ginneken besteld, leek me ook wel leuk om ons alvast 'in te lezen'.

En mocht het ons lukken dan laat ik het hier zeker even weten!

Liefs Muizeke

Terug
Bovenaan