Plantaardige zuivel

Hoi allemaal,<br />Vanaf welke leeftijd gaven jullie je baby plataardige zuivel producten zoals bijvoorbeeld amandelyogurt, haveryogurt, kokosyogurt etc? (GEEN SOJA)<br />Kan dat vanaf 6 maanden als oefenhapjes?<br />
 
Met een maand of 7/8 hier rustig mee begonnen. Ik vond het belangrijk dat groente en fruit eerst goed ging en daarna rustig uitgebreid naar brood en yoghurt erbij. Met een maand of 9/10 werd het goed gegeten.
 
Gewoon vanaf 6 maanden. Ook soja. Alleen met soja is het gewoon belangrijk om goed op te letten, evt een introductieschema te volgen, net als met pindakaas en ei. Allergenen zijn het best te introduceren tussen 4-8 maanden, om de kans op een allergie zo klein mogelijk te maken. 

In het begin trouwens wel kleine beetjes, omdat het nog geen melk hoeft te vervangen. Vanaf 9-10 maanden werd dat steeds iets meer. 
 
Wij vanaf 1 jaar havermelk, tot die tijd borstvoeding en daarna opvolgmelk gebruikt. Ging in een keer goed ? We geven wel b12 extra. Denk dat je het best vanaf 6 maanden als oefenhapjes kunt geven
 
wij hebben vanaf een maand of 8 denk ik kokosyoghurt gegeven. Wij wilden liever geen soja voor het eerste jaar. Amandelyoghurt en haveryoghurt vond mijn zoon niet zo lekker. Begin met kleine beetjes, deze producten kunnen zwaar op de maag liggen en daar kunnen baby's last van hebben. 
 
Terug
Bovenaan