Plantje op babykamer?

A

Anoniem

Guest
Hey hoi allemaal!

Laatste loodjes Pff we zijn er bijna!
Over 6 dagen is het ONZE maand!

Heb nog even een vraag: Is het wel goed om een plant op de babykamer te zetten?
Mijn lieve mannetje kwam met het idee. Maar moeders maakt zich meteen al weer zorgen hahaha zo typisch...

Ben benieuwd  liefs mams Natas

Hoi hoi,

Volgens mij kan dat geen kwaad. Ik zou niet weten waarom niet.

Dit is niet echt een antwoord waar je wat aan heb, geloof ik haha

Groetjes

hai mams,

Ik heb begrepen dat het niet verstandig is. in planten (aarde) nestelen zich zeer snel bacterie en schimmels. dus als je het mij zou vragen nee ik zou het niet doen. kijk eerst eens even anders je weet nooit of de kleine erop zou gaan reageren. daarnaast zijn er vele planten welke een giftige stof bij zich dagen denk maar aan de kerst ster welke zeeeeer giftig is voor oa katten!.

hoop dat je er wat aan hebt. groetjes Co  

Hoi hoi...

Ik weet zeker dat het niet mag...
Een plant ontneemt namelijk zuurstof uit een kamer...
Ook nestelen zich inderdaad schimmels in de pot en die kunnen wij maar ook een baby inademen... voor ons is dat niet schadelijk maar voor zo'n klein hummeltje wellicht eerder !

Ik zou het dus niet doen... Liefs Esther

Er zijn prima nepplantjes te koop hoor ;-). Echt een uitkomst voor een goede plantenmoeder zoals ik hahahaha

Bedankt! Ben meteen om vooral over dat zuurstof verhaal!
Gaat mooi niet door!

Nep plantje dan maar! Thanks voor de tip Jet!
Natas

Ik ben echt met stomheid geslagen.... Mag dat echt niet???? Niet dat ik het van plan was, maar toch...
Ik weet wel dat er vroeger geen bloemen en planten in het ziekenhuis mochten, omdat die de zuurstof uit de lucht weg zouden vangen. Maar dat is echt hopeloos achterhaald hoor!! Zijn jullie allemaal vergeten dat planten juist zuurstofvoorzienend zijn? (tropisch regenwoud --> longen van de wereld)
En dat met die schimmels en bacteriën, zou dat echt zo'n vaart lopen?? Dan zou je toch ook de planten uit de woonkamer weg moeten halen?

Ik ben echt helemaal verbaasd....

Hallo meiden.

Even over dat zuurstofverhaal.Daar hoef je het niet voor te laten om een plant in de baby-of slaapkamer te zetten. Overdag geeft een plant juist zuurstof af, de zgn fotosythese.
's Nachts gebruikt een plant wel wat zuurstof maar dit is verwaarlossbaar weinig en daar kun je dus geen last van hebben.
Wel is het beter om geen bloeiende planten of snijbloemen in de kamer te hebben waar je slaapt, Dit vanwege irritaties aan de luchtwegen die kunnen ontstaan.

Wat betreft die schimmel of bacteriën, zou ik niet weten. Inderdaad mag je in het ziekenhuis geen plantje met potgrond naast je bed hebben. Maar zolang die plant niet vlak naast de wieg staat, lijkt het me geen enkel probleem hoor.

groetjes
Kaat

Terug
Bovenaan