plassen op openbare wc

Mijn dochtertje is nu 3 jaar en goed op weg zinderlijk te worden.
Thuis gaat prima dus nu zonder luier naar buiten maar mijn partner verafschuwt echt die
openbare wc's maar ja dat hoort erbij vind ik.
Het liefst zou hij haar gewoon een luier omdoen om dat ze vermijden.
Hebben jullie hier ervaring mee?
 
Hallo,

Ik vind het ook altijd erg vies dus begrijp het wel een beetje maar ja je moet wel toch? Anders loopt ze als ze 16 is nog met haar luier... Wat ik altijd doe is: ik houd mijn dochter vast zodat ze de wc niet aanraakt met haar handen en met afvegen zet ze haar handen op mijn schoenen zodat de grond ook  niet aangeraakt wordt. Op deze manier heeft ze amper contact met het toilet. Ze verkopen ook van die papieren dingen om op de bril te leggen maar ik vond het niet zo'n succes want het schuift erg zodat ze alsnog gewoon op de wc bril zitten.

Enne gewoon goed handen wassen (desnoods flesje dettol in je tas?)

Succes met zindelijk worden!

Groetjes,
Wendy
 
Tja maar ja wat moet je dan? Het is nou eenmaal niet anders! Anders word je kind nooit zindelijk... Ik vind dat je daarin ook niet te moeilijk moet doen hoor, dadelijk krijgt je kind een fobie om naar een openbaar toilet te gaan ofzo omdat papa en mama het vies vinden. Dan durft ze alleen thuis naar de wc. Je gaat zelf toch ook als je moet? Je moet het jezelf niet te lastig maken hoor. Ik heb er nog nooit (voor zover ik weet) een ziekte opgelopen.

Succes...

Groetjes,
Wendy
 
Ben ik helemaal met je eens hoor.
Zelf heb ik er totaal geen moeite mee en inderdaad je zal wel moeten.
Voorlopig heeft ze nog hulp nodig met naar de wc gaan en als ze bij de 1 een luier aankrijgt en bij de ander niet is het ook veel te verwarrend.
Gaat echt nog een probleem worden.
 
Maak als een toilet echt vies is even de bril schoon voor je je kindje erop zet. Verder zie ik weinig problemen als je gewoon de handen wast. Buiten enz loopt je kindje toch ook, wat zal daar allemaal wel niet op de grond liggen enz.
 
Als ik in de stad ben, weet ik de schoonste wc's wel te vinden. Dan nog zeg ik tegen mijn dochter dat ze niet de bril moet vasthouden (ik laat haar wel zitten, wil als het kan mijn rug sparen). Als ik in een park ben, laat ik haar wildplassen. Ik heb meestal wel papieren zakdoekjes bij me. Hier was ik eerst niet zo'n voorstander van, maar je moet toch wat. Zeker als je kind nog maar net zindelijk is en het nog niet zo lang kan ophouden.
 
Hoi,
Ook mijn dochter van 3 is nu sinds een week zindelijk. Ik heb altijd op gezien tegen de 'openbare' toiletten, ben daar toch zelf ook niet zo graag. Sinds mijn meisje toch naar de wc moet neem ik tegenwoordig naast lotiondoekjes ook een paar doekjes van Glorix mee. Als het toilet dan echt vies is kun je met zo'n doekje even de bril schoonmaken. Gefet moeders een rustiger gevoel en daarna uiteraard handen wassen.
Groetjes Tanja
 
Terug
Bovenaan