Plassen op potje handig?

Hoi allemaal,

Ik heb een nogal simpele vraag, maar sinds kort plast mijn dochter van bijna 2,5 's ochtends en 's avonds op het potje en/of wc met brilverkleiner. Nu merk ik dat als ze op het potje plast, de straal vaak over de rand heen gaat. Haar benen lijken ook wel te lang om er lekker op te kunnen zitten. Maar ja, potjes zijn er toch voor gemaakt om op te kunnen plassen denk ik zo. Dus: is er een manier om er op te zitten zonder dat dit gebeurt (ze kiest zelf vaak liever voor het potje, vandaar dat ik die niet direct het huis uitgooi)? Of is jullie ervaring dat een potje helemaal niet handig is en gebruikt iedereen alleen een wc met brilverkleiner? Ben benieuwd!

Groetjes, Masha
 
Potjes hebben niet allemaal dezelfde maat. Er zijn veel verschillende.   Misschien is er een andere die beter past.  Ik heb ook wel  een in de krant de uitslag van een onderzoek gelezen waarin stond  dat een potje de beste houding geeft om te plassen en te poepen.
Maar mijn dochter vond de wc veel interessanter en dan niet met trapje en verkleiner, maar alleen met opstapje.
Ik laat haar dus gewoon met opstapje op de wc gaan.
 
Ons zoontje is sinds half juli zindelijk maar ik vond/vind het potje helemaal niks. Hij gelukkig zelf ook niet dus gaat op de wc met brilverkleiner! Hij plaste steeds over het randje heen en zat er niet lekker op, zo laag! Er zijn wel andere versies, van die soort stoeltjes waar ze op kunnen plassen maar die zijn meestal erg prijzig. Ik vond dat zonde van het geld  want hoe lang gebruik je zo'n ding?! Ze moeten toch een keer leren op de wc te plassen want je kan moeilijk als je ergens heen gaat overal het potje mee naar toe slepen  
 
Mijn zoon is ook begonnen op het potje, maar na een poosje merkte ik dat hij de wc ook wel leuk vond en heb ik een verkleiner gekocht.
Toen wou hij de ene keer op het potje en de andere keer op de wc,zat hij net op het potje onee toch maar op de wc .
Ik heb maar gezegd dat het potje stuk is en daar heeft hij zich bij neer gelegd,en ik hoef niet meer het potje overal mee heen te nemen
 
Mijn dochter is nu bijna 2 en als ze ook nog wel eens overeen, ze is ook er groot voor haar leeftijd en ze kan daardoor niet fatsoenlijk op een potje zitten. De knieen zitten zowat in de nek. Maar goed...we hebben nu ook een WC brilverkleiner en dat gaat prima. Helaas geen tips voor je of een ander idee.
 
Ik heb het potje voor mijn zoontje bij Prenatal gekocht (dat stuk tussen zijn benen schijnt hoger te zijn werd mij vertelt, speciaal voor jongetjes). Misschien is dat iets, ik weet natuurlijk niet of je dochter daar ook te groot voor is. Bij mijn zoontje gaat het eigenlijk nooit mis. Hij wil alleen maar op het potje plassen, niet op de wc. Behalve als we ergens zijn (dan moet hij wel).

Groetjes Bianca
 
ik ken het probleem niet. Ik heb een potje van de hema en ze lijkt er goed op te zitten. (Maud is 20 maanden en heeft nu 1 keer met succes op het potje geplast) Verder heb ik een trapje met toiletzitting om over de WC te zetten.
 
Terug
Bovenaan