Plassen op potje

Hallo allemaal,

Op vakantie hebben mijn man en ik onze kleine man van negen maanden een paar keer voor de lol op de pot gezet. Dit ging gelijk erg goed, hij poepte of plaste elke keer. Hebben dit uiteindelijk de hele vakantie vol gehouden.
Voor het slapen en als hij wakker wordt en na het eten. Ik weet dat het vroeg is, maar hij kan al een tijdje heel goed zelfstandig zitten en hoe eerder zindelijk hoe beter.

Dus ik wilde dag graag door zetten na de vakantie als hij weer naar het kinderdagverblijf zou gaan. Maar nu heb ik daar te horen gekregen dat het niet mag vanuit de ggd omdat het niet hygiënisch zou zijn. Ze gingen het voor de zekerheid nog even na vragen,maar volgens hen mogen ze alleen zindelijk gemaakt worden op de kinder wc's.

Hoe is dat bij jullie op het kinderdagverblijf? Hoor graag jullie reacties en meningen?!

Bedankt,
 
Ik heb even gekeken in het pedagogisch beleid van mijn kdv, en daar staat bij zindelijkheidstraining dat ze oefenen op het potje. Dus ga er vanuit dat dat gewoon kan. Lijkt me ook vreemd dat dat niet mag, je kan zo'n kleintje toch niet op de wc zetten? Zelfs niet met een brilverkleiner. Wel knap hoor, zo jong. Mijn zoontje is 1,5 en plast nog vrolijk in het rond zonder luier! hahahaha.

Groetjes Liff
 
Bij ons hebben ze het wel gewoon gedaan. Onze dochter ging een paar maanden voor ze 2 werd heel goed op het potje en toen gaf ik 'm gewoon mee naar de babygroep. Nu zit ze op de peutergroep en daar hebben ze wc's.
 
Bij ons hebben ze het wel gewoon gedaan. Onze dochter ging een paar maanden voor ze 2 werd heel goed op het potje en toen gaf ik 'm gewoon mee naar de babygroep. Nu zit ze op de peutergroep en daar hebben ze wc's.
 
Bij ons op het KDV ook potjes en een paar momenten per dag gaan ze er met de kindertjes heen.

Ik wil wel zeggen hierbij: een kind WORDT zindelijk en ouders MAKEN kinderen zindelijk. Of ze er aan toe zijn is een tweede. Je kunt een kind natuurlijk wel de hele dag door een potje onder de billen douwen en ja, natuurlijk valt er dan wel eens een plasje of een poepje in maar of ze zich ook daadwerkelijk bewust zijn....en het ook echt voelen.....dat is maar de vraag. Hier zeggen ze: als een kind naar je toekomt en zegt: ik moet plassen. DAN is een kind echt zindelijk!
 
Terug
Bovenaan