Plassen zonder kracht

<p>Goedemorgen, </p><p>Ik heb misschien een vreemde vraag, maar de afgelopen weken heb ik een vreemd iets met plassen. Wanneer ik ga plassen, kon ik vroeger kracht zetten om er 'snel vanaf te zijn', maar sinds een week of 2 kan ik dat niet meer. Zodra ik ga plassen, loopt het er maar een beetje uit. Ik heb verder geen probleem met ophouden van plas of incontinentie. Ook heb ik geen pijn tijdens, voor of na het plassen. Waar kan dit aan liggen? Ik ben nu 18w5d.</p>

Ik weet niet waar het aan kan liggen, ik had dit zelf een moment na mijn bevalling maar goed, dan is alles ook wel wat verslapt en verweekt.
Wat ik wel weer is dat het niet goed is om kracht te zetten tijdens het plassen, dus dat is nu in je voordeel. Op het moment dat je dat doet blijft er namelijk vaak een klein restje urine achter in je blaas omdat je niet goed uitplast. Dit kan een blaasontsteking veroorzaken.
Probeer na het plassen je bekken goed naar voor en achter te kantelen om te zorgen dat je blaas goed leeg is.
Verder zou je aan je vk kunnen vragen waardoor het komt.

Haha ik weet niet waar dit door komt, maar ik had dit ook tijdens de zwangerschap. Weet niet meer vanaf hoeveel weken. Kon zo 10 keer per uur naar de wc en er dan langer over doen dan toen ik niet zwanger was elke keer.
Denk dat het iets te maken heeft met de druk op je bekkenbodem. Die spieren gebruik je normaal gesproken alleen met plassen en persen etc, en nu drukt je baarmoeder met baby er steeds meer op. Die spieren moeten daardoor weerstand terug geven en volgens mij kun je ze daardoor minder goed 'gebruiken' als je plast. 

Terug
Bovenaan