Plassen

Hallo dames, na mijn bbz in september heb ik 24/12 een positieve test in handen gehad. Na de onzerheid en alle kwaaltjes heb ik over 1 ding een vraag. Is het normaal als je moet plassen dat het niet meer zo gaat als vroeger. Kan niet meer hard plassen om het zo maar te zeggen. Er zit geen druk meer op de ketel. Dit gevoel had ik ook toen het een bbz bleek te zijn. Zijn er hier dames die dit herkennen??
 
Heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Alleen toen ik daar last van had was mijn zwangerschap al wel wat verder. Maar ik herken het zeker!
 
Ik heb dit sinds het begin van de zwangerschap, ben nu 36 weken. Heb voor de zekerheid een keer op blaasontsteking laten testen maar er was niks aan de hand. Ik heb er verder geen last van maar hoop toch dat die ‘druk op de ketel’ na de bevalling weer gauw terug is!
 
Dit heb ik ook sinds het begin van mijn zwangerschap. Volgens mij bekken fysiotherapeut heeft dat te maken met het slapper worden van je bekkenbodem. Het kan ook te maken hebben met je houding tijdens het plassen. Naar voren “bukken” is de beste houding voor het plassen, dus niet rechtop zitten.
 
Haha ja heel herkenbaar. ? Het was aan of uit, kon niet zozeer meer aan de knop draaien.
Dat veranderde tijdens de zwangerschap een paar keer trouwens.
 
Terug
Bovenaan