Wat ik zelf ook heel erg merk is dat je de aandrang ineens heel sterk kunt voelen als je opstaat of juist gaat zitten of op een andere manier van houding verandert. Waarschijnlijk ligt je baarmoeder dan ineens anders tegen je blaas aan waardoor je ineens supernodig moet. Ga je vervolgens weer zitten op de wc, dan denk ik ook wel eens: goh, waarom was ik hier ook alweer naartoe gelopen? Dan hangt je baarmoeder natuurlijk weer net anders en heeft je blaas misschien wel ineens weer de ruimte.
Hoe dan ook, blaasontsteking uitsluiten is sowieso goed. Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje en deze zwangerschap heb ik ook een blaasontsteking gehad, maar dan zonder dat klassieke branderige gevoel dat ik normaal wel heb bij een blaasontsteking. Als je zwanger bent kan een blaasontsteking kennelijk heel anders voelen dan wanneer je niet zwanger bent. (Deze zwangerschap merkte ik het doordat het ook ineens binnen een dag of 2 anders ging voelen, bij mijn zoontje omdat mijn urine die ik opving voor moeders voor moeders er ineens anders uitzag.)