Plassertje

Mijn dochter van bijna 3 is sinds 2 maanden zindelijk (in een week dag en nacht)
Nu vind ik dat ze ruikt van onder. Ze word daar niet met zeep gewassen en van voor naar achter. Ze gaat bijna dagelijks onder de douche en anders wordt ze met het waslapje gewassen, als er niet gedoucht wordt.

Ze loopt veel bloot, wil dit niet maar als ze naar het toilet geweest is dan is het weer raak. Vertel haar dat het vies is en dat er dan troep in kan komen.

Onder de meisjesmoeders is dit normaal of moet ik hiervoor naar de huisarts.
 
Urine kan gaan ruiken als er sprake is van een blaasontsteking. Misschien heeft ze last van een prikkend gevoel na het plassen en daarom geen onderbroek aan wil?
Bij ruikende urine denk ik zelf meteen aan een blaasontsteking, maar het kan ook zijn dat er iets minder gedronken is door je dochter.
Sterkte!

Groetjes Marieke
 
Hoi Bibi,
Een luier neemt alle laatse urine druppeltjes en bijbehorende geurtjes nu eenmaal beter op dan een onderbroekje en zo nauwkeurig als een volwassenen is je dochter nog niet. Gewoon een kwestie van zo nu en dan een extra schone onderbroek en een luierdoekje erlangs.
Groetjes,
Michelle.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk idd dat het te maken heeft met de laatste druppeltjes die blijven hangen. Ze moet van ons wel het plassertje schoonvegen, maar of ze dit altijd doet?
Mevrouwtje is namelijk zo eigenwijs dat ik er niet altijd bij mag zijn. Hoezo peuterpeuber
 
Terug
Bovenaan