plassertje?

als reactie op het eerdere onderwerp van het "verdwenen' plassertje heb ik een vraag voor jullie.

Bij jongens is het simpel: die hebben een plassertje, maar hoe noemen jullie het plassertje van jullie dochters of andere meisjes?

Wij zijn hier in huis eigenlijk heel open en rechtstreeks over alles en we gaan ook altijd samen in bad of onder de douche.
Ik zeg nu steeds plassertje maar vind dat voor een meisje zo vreemd klinken, maar de alternatieven van mensen om ons heen vind ik ook gek. Ik heb nu al gehoord: poesje, doosje, muts en ook vagina, maar dat vind ik dus niets.

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties.
Groetjes Tamar

Hoi,

bij onze dochter noemen we het een plasser en bij onze zoon een piemel.
De alternatieven die jij noemt vind ik inderdaad ook gek.

Succes!
Groetjes kiki (mv Iris mrt 05 en Stijn mrt 07)

Hoi Tamar,

Ik heb heel lang met hetzelfde "probleem" gezeten als jij. Wij wisten ook echt niet hoe we het moesten noemen. Nu hebben we gekozen voor plassertje en papa heeft een piemel. Alle alternatieven vond ik echt heel slecht en dit was uiteindelijk toch de beste optie

groetjes Linda

Mijn eigen moeder noemde het bij ons een plasgaatje...
Ik met mijn ventje (met een plassertje) heb er dus nog nooit verder over na hoeven denken hihihi!
Weet dat vrienden het hele gebied daaronder bij hun dochters "voorbillen" noemen tja...dat is ook een keuze....

Succes!!
Groetjes Sas

Ook hier hebben de ''mannen'' in huis een piemel, en de ''vrouwen'' een plassertje.
Vinden het zo heel normaal, en duidelijk..

Ik ken ook nog een leuk verhaal van een oud collega die eens onder de douche vandaan kwam..en haar dochter , nog erg jong toen, op haar af liep al starende en wees naar haar ''plassertje''en riep vol verbazing; AAP

Gelachen dat we hebben!

Gr Rina

Wij noemen van papa en Gijs een piemel en van Feline en mama weten we niet zo goed, maar ik denk maar plassertje. Want vagina klinkt zo oud en volgens mij is dat toch meer je geslachtsorgaan?

groetjes Mariska

ps de volgende woorden heb ik al eens gehoord en vind ik verschrikkelijk (wil niemand beledigen)
kut, snee, voorbips, poesje (en ik ben er een boel vergeten)

haha, ben blij dat ik een jongen heb en hij gewoon zegt: mama geen piemel!
Maarja hoe ga je t noemen?
Op t werk (kdv) noemde laatst een kindje haar 'plassertje' spleetje(toen ze moeste plassen), dus mss is dat een optie!
Voorbillen vind ik ook apart! haha.. over AAP maar niet te spreken! hihi..

Gr. Sas.

Terug
Bovenaan