plat achterhoofd

mijn zoon van 3 maanden heeft last van een plat achterhoofdje, nu zit ik alleen met het probleem dat ik mijn zoontje inbaker??? Hebben jullie misschien advies hoe ik dit kan oplossen want op z'n zij liggen kan dus niet
 
Als je zoon alleen op zijn rug kan liggen, zal zijn achterhoofdje alleen maar platter worden. Ik zou hierop wel actie ondernemen als ik jou was. Vanaf 4 maanden (dus 3 mnd oud) beginnen de fontanellen met dichtgroeien. Zijn schedeltje heeft letterlijk de ruimte nodig om te kunnen "herstellen".
Hoeveel uur per dag is hij ingebakerd? Leg hem de overige uren wel op zijn zij en laat hem s'nachts in ieder geval op zijn zij slapen (bij de Prenatal kun je zijligkussens kopen, zodat ze niet naar de buik kunnen rollen).
Is het inbakeren echt noodzakelijk (onrustig, veel huilen???)? Of zou je op zoek kunnen naar een alternatief?
 
Je kan hem stimuleren door op zijn buik te liggen. Maar als je je echt zorgen maakt om zijn platte hoofdje (ik weet natuurlijk niet hoe erg hij plat is) zou je op het cb eens moeten vragen. Er zijn namelijk speciale helmpjes die er voor zorgen dat het bolletje weer mooi recht trekt.
En laat je niet met een kluitje in het riet sturen dat het vanzelf weer bij trekt als hij kan rollen, zitten en of lopen. Want het trekt misschien iets bij maar het blijft altijd zichtbaar.

groetjes joyce mama van Mara vandaag 7 maanden
 
Wij leggen onze ingebakerde zoon wel gewoon op z'n zij. Dat kon volgens cb en winkelmedewerkster van Prenatal gewoon. We leggen wel een handdoek achter z'n rug, waar hij een beetje tegen steunt zodat hij niet op z'n buik kan rollen.
 
Terug
Bovenaan